Literāro tekstu transformācijas īpatnības Andreja Tarkovska ekranizācijās.
Author
Križanovska, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šroma, Nataļja
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir veltīts V.Bogomolova "Ivans", S.Ļema "Solaris" un brāļu Strugacku "Pikniks ceļa nomalē" literāro darbu transformāciju īpatnību izpēti A.Tarkosvka ekranizācijās. Autors izmeklē pamatprincipus režisora transformācijas stratēģijā balstoties uz kontekstuāliem, arhitekstuāliem un imanentiem metodiem.
Darbu veido trīs sadaļas. Pirmā sadaļā tiek izskatītas galvenās problēmas saistītas ar ekranizāciju. Otrā pievērš uzmanību A.Tarkovska kino metodei gan pēc paša režisora uzskatiem, gan pēc kritiķu perpektīvas. Trešo sadaļu veido literāro darbu un ekranizāciju analīze.
Darbs var ieinteresēt filologus, kino kritiķus un ekspertus, ka arī visus lasītājus, kurus interesē dotā tēma. The thesis investigates the features of transformation of "Ivan" by V.Bogomolov, "Solaris" by S.Lem and "Roadside Picnic" by Strugatsky brothers literary works into adapted screenplays by A.Tarkovsky. The author identifies the basic principles of transformation strategy within a contextual, architextual and immanent methods.
The work consists of three chapters. The first covers main issues related to the literary and artistic work adaptation into screenplay. The second is devoted to the creative cinematic approach of A.Tarkovsky considered from the perspective of both the director and critics perspective, as well as director’s basic themes and motives were defined. The third part is devoted to the A.Tarkovsky literary work development strategy analysis.
The work could be interesting for philologists, film critics or experts and readers interested in this topic.