Show simple item record

dc.contributor.advisorCimdiņa, Agneseen_US
dc.contributor.authorKundrāte, Anitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:58:44Z
dc.date.available2015-03-24T08:58:44Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43602en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27811
dc.description.abstractMaģistra darbā atklāta amatniecības prakses kulturālo, sociālo un ekonomisko aspektu mijiedarbība, kas nosaka attiecības starp amatniecību kā dzīvesveidu un amatniecību kā ražošanas veidu peļņas gūšanai. Pētījuma diskutēts, vai un kā amatnieku izstrādājumi kļūst par precēm, pretstatot lietu komodifikācijas procesu amatnieku konstruētajām autentiskuma un sirds darba nozīmēm. Pētījuma mērķis: atklāt, kā amatnieki apvieno dzīvesveidu un prasmju autentiskuma saglabāšanu ar ienākumu gūšanu un kā šī mijiedarbība nosaka amatnieku izstrādājumiem piešķirto vērtību. Pētījuma rezultāti norāda, ka amatnieku attieksmi un stratēģijas attiecībā uz savu izstrādājumu novērtēšanu būtiski ietekmē tas, kā tiek konceptualizēts darbs un dzīvesveids un kā sociālās attiecības un morālās vērtības rada priekšnosacījumus citu vērtību un autentiskuma konstruēšanai. Atslēgas vārdi: amatniecība, darbs, dzīvesveids, vērtības, autentiskumsen_US
dc.description.abstractThe Master’s thesis explores the interactions of those cultural, social and economic aspects of craft practice that define the relationship between crafts as a way of life and as a form of production for profit. It is discussed whether and how craftsmen’s products become commodities, by contrasting the process of commodification and craftsmen’s constructions of authenticity and “heart-work”. The aim of the research is to find out how craftsmen deal with having to gain profit with maintaining their way of life and preserving authentic skills, and how this interaction determines the value assigned to craft products. The results indicate that craftsmen’s attitude and strategies towards the evaluation of their products are significantly affected by the conceptualizations of work and way of life. Also social relations and moral values set the premises for constructing other values and authenticity. Keywords: crafts, work, way of life, values, authenticityen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropoloģijaen_US
dc.titleSirds darbs: amatnieku izstrādājumos iedarinātais dzīvesveids, vērtības un autentiskumsen_US
dc.title.alternativeThe Work of One’s Heart: Way of Life, Values and Authenticity Embedded in the Craftsmen’s Productsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record