Igaunijas dziesmotās revolūcijas atspoguļojums dokumentālajā filmā un mācību grāmatā
Author
Vilciņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kibbermann, Kerttu
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Igaunijas dziesmotās revolūcijas atspoguļojums dokumentālajā filmā un mācību grāmatā” mērķis ir salīdzināt viena vēstures notikuma, Dziesmotās revolūcijas, atspoguļojumu divos dažāda veida avotos. Darbā tiek meklēta atbilde jautājumam, vai dokumentālā filma un mācību grāmata ir līdzvērtīgi avoti vēstures izzināšanai. Par vēsturisko notikumu ir izvēlēta Dziesmotā revolūcija Igaunijā (1987–1991); pētāmie objekti ir igauņu vēsturnieka Lauri Vahtres (Lauri Vahtre) vēstures mācību grāmata ”Eesti ajalugu gümnaasiumile” (Igaunijas vēsture ģimnāzijām, 2004) un amerikāņu režisoru Džeimsa Tastija (James Tusty) un Morīnas Kāstlas Tastijas (Maureen Castle Tusty) dokumentālā filma „Dziesmotā revolūcija” (The Singing Revolution, 2006). Darba uzdevumi ir izpētīt vēstures atspoguļošanas teorijas un metodes, kā arī, izmantojot diskursīvās analīzes metodi, atrast kopīgo un atšķirīgo izvēlētajos avotos. Darba gaitā tiek atklāts, ka kopīgu iezīmju ir vairāk nekā atšķirību, tomēr viennozīmīgas atbildes uz uzdoto jautājumu nav, jo pastāv vairāki salīdzinājuma līmeņi. The aim of Bachelor thesis “Estonia’s Singing Revolution in Documentary and in Textbook“ is to compare how one historical event is shown in two different type sources. The research looks for an answer to the following research question: Are a documentary and a textbook equivalent reference objects for understanding historical events? The selected historical event is the Singing Revolution in Estonia (1987–1991); the objects of study are the history textbook Eesti ajalugu gümnaasiumile (Estonia’s History for Gymnasiums, 2004) by the Estonian historian Lauri Vahtre and the documentary The Singing Revolution (2006) by American film directors James Tusty and Maureen Castle Tusty. The objective of the research is to study theories and approaches to disclosing of history as well as to find similarities and differences in the selected sources by using the method of discourse analysis. The analysis reveals that there are more similarities than differences between the sources; however there is no unambiguous answer to the research question because there are several levels of comparison.