Pārliecinošas valodas lietojums aviācijas industrijas reklāmās
Author
Ločmele, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā ir veikta pārliecinošu valodas līdzekļu analīze aviācijas industrijas reklāmās. Darbā tiek apskatītas arī reklāmu struktūras variācijas kā viens no reklāmu mērķauditorijas pārliecināšanas līdzekļiem. Darba mērķis ir noskaidrot, kādi ir galvenie valodas līdzekļi, kas tiek izmantoti aviācijas industrijas reklāmās, lai nodrošinātu mērķauditorijas pārliecināšanu. Lai īstenotu mērķi, darbā tika pielietota teroētiskās literatūras salīdzinošās analīdzes metode, kā arī diskursa analīze. Darba rezultāti parāda, ka reklāmas ir radošas un atmiņā paliekošas biežo reklāmas valodas līdzekļu, kā arī tēlainas valodas lietojuma dēļ. Lai gan vairākās no izvēlētajām reklāmām dažas rakstiskās daļas ir izlaistas, lielākoties reklāmu veidotāji aviācijas industrijā pieturas pie tās struktūras, ko piedāva reklamēšanas teorija.
Atslēgvārdi: diskursa analīze, reklāma, pārliecinošas valodas līdzekļi, aviolīniju industrija The present paper deals with the analysis of persuasive language tools in the advertisements of the airline industry. It also considers the variations of the structure of the advertisements as one of the tools for persuading the target audience of the advertisements. The goal of the paper is to find out which are the main language means used in advertising in the airline industry that ensure the persuasion of the target audience. In order to prove the goal the method of comparative analysis of theoretical literature and the discourse analysis were used. The results demonstrate that the advertisements are made creative and memorable with a frequent use of the tools of advertising language as well as figurative devices. However, although in several of the selected advertisements some written parts are omitted, mostly advertisers in the airline industry tend to follow the structure, provided by the theory of advertising.
Key words: discourse analysis, advertising, persuasive language tools, airline industry