Pētījums par Dena Brauna romāna "Da Vinči kods" ārkārtējās popularitātes iemesliem
Автор
Juška, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Taube, Aleksejs
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šī darba temats ir pētījums par Dena Brauna romāna Da Vinči kods ārkārtējās popularitātes iemesliem. Darba mērķis ir meklēt iemeslus romāna fenomenālajai popularitātei, lai saprastu, kāpēc tieši šis romāns kļuva par pašu veiksmīgāko fikcijas darbu, kāds jebkad ir publicēts. Veicot šo pētniecisko darbu, es nonācu pie secinājumiem, ka ir trīs galvenie iemesli grāmatas panākumiem – tās saturs un žanri, kuri lietoti tās sarakstīšanai, grāmatas līdzība ar ceļojumu grāmatu un sabiedrisko attiecību instrumentu pielietojums pirms un pēc grāmatas izdošanas. Izdarītie secinājumi balstās uz manu romāna kritisko lasīšanu, teorētisko avotu par rakstīšanu, publicēšanu un sabiedriskajām attiecībām apskati, kā arī atsauksmju par grāmatu Da Vinči kods iegūšanu, iekļaujot Latvijas auditorijas aptauju. The subject of the current paper is An Inquiry into the Causes of the Extraordinary Popularity of Dan Brown’s Novel The Da Vinci Code. The aim of the paper is to look for reasons for the novel’s phenomenal popularity in order to understand why exactly this novel turned out to be the most successful work of fiction ever published. After carrying out the research, I have come to the conclusions that there are three main reasons for the book’s success – its plot and genres used to write it, its similarities to a guide book and the use of public relations tools for its release and follow up. The conclusions I have drawn are based on my close reading of the novel, use of theoretical sources on writing, publishing and public relations, and research on responses on the book, including a survey of the Latvian audience.