Vecāku līdzdalība bērna attīstībā no dzimšanas līdz 3 gadu vecumam
Author
Mažajeva, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Sargsjane, Jeļena
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma – „Vecāku līdzdalība bērna attīstībā no dzimšanas līdz 3 gadu vecumam”.
Tēmas aktualitāti nosaka vecāku līdzdalība bērna attīstībā no dzimšanas līdz 3 gadu vecumam, vecāku loma audzināšanās un nodarbošanās ar bērnu.
Darba mērķis ir noskaidrot vecāku līdzdalību bērna attīstībā no dzimšanas līdz 3 gadu vecumam.
Pētniecības uzdevumi ir - analizēt zinātnisku un pirmsavotu literatūru par bērna attīstību, tos veicinošiem faktoriem un vecāku lomu bērna attīstības procesā, analizēt izziņas avotus par māszinības teoriju, izveidot aptaujas anketu un veikt aptauju vecāku vidū, veikt iegūto rezultātu apkopošanu un analīzi, izdarīt secinājumus.
Izvirzītā hipotēze: vecāki pietiekoši piedalās agrīna vecuma bērna attīstībā.
Pētniecības instruments – strukturēta anketa. Pētniecības metode – kvantitatīva aptauja.
Izvirzīta hipotēze ir apstiprināta. Nodarbošanās, audzināšana tiek sniegta pilna apjoma, vecāku sniegta līdzdalība ir pietiekoša un ļoti nozīmīga bērna attīstībā no dzimšanas līdz 3 gadu vecumam.
Atslēgas vārdi: bērns, vecāki, bērna attīstība, rotaļlietas, bērna audzināšana, nodarbošanās ar bērnu. Bachelor's topic: „ The participation of patients in a child`s development for children from birth to 3 years old.”
Topicality of the issue of parental involvement in child development from birth to 3 years of age, parents' role in education and employment of children.
The aim is to clarify the involvement of parents in child development from birth to 3 years of age.
Research objectives are - to analyze the scientific literature and child development, are factors contributing to the child's and parents' role in the development process, analysis of the sources of nursing theory, create a questionnaire and conduct a survey among parents, to make the results obtained from the collection and analysis to draw conclusions.
Hypothesis: Parents participate in a sufficiently early age the child's development.
Research tool - structured questionnaire. Research Method - a quantitative survey.
The hypothesis is confirmed. Occupation, education is provided a full range of parent involvement has provided sufficient and very important for the child's development from birth to 3 years of age.
Key words: child, parent, child development, toys, child's education, occupation with children.