Latvijas un Norvēģijas nevalstisko organizāciju integrētās mārketinga komunikācijas aktivitāšu analīze: "AIESEC" piemērs
Author
Kozlovs, Mihails
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir "Latvijas un Norvēģijas nevalstisko organizāciju integrētās mārketinga komunikācijas aktivitāšu analīze: „AIESEC” piemērs". Balstoties uz teorijas par integrēta mārketinga komunikāciju, SA un reklāmas niansēm nevalstiskajā sektorā, tika salīdzināta ‘AIESEC’ komunikatīva darbība Oslo un Rīgā.
Bakalaura darbs tika veikts izmantojot trīs pētīšanas metodes. Gadījumu analīze radīja kopēju priekšstatu par starptautiskās jauniešu organizācijas ‘AIESEC’ darbību un komunikāciju Norvēģijā un Latvijā. Ar divām fokusa grupu diskusijām tika izpētīta komunikācijas specifika abās organizācijās. Ar KA pieeju tika salīdzinātas ‘AIESEC’ mājaslapas Rīgā un Oslo.
Izvērtējot ‘AIESEC’ ārējo un iekšējo komunikāciju Latvijā un Norvēģijā tika pierādītas abas uzstādītas hipotēzes. Pirmkārt, ‘AIESEC’ komunikatīva darbība līdz šim nebija sistemātiski plānota un organizēta. Otrkārt, ‘AIESEC’ galvenais IMK kanāls ir internets ar tā instrumentiem - epastu, blogiem, mājaslapām un citām.
Bakalaura darba secinājumos tika izklāstīti priekšlikumi ‘AIESEC Latvija’ komunikācijas efektivitātes paaugstināšanai. Jāintegrē ‘AIESEC Latvija’ komunikācija Latvijas kontekstā, jāveicina ‘AIESEC’ atpazīstamība valstī un jāpielieto jauniešu auditorijai aktuālus komunikācijas rīkus - mājaslapas, forumus, čatus, sociālus tīklus, blogus.
Atslēgvārdi: NVO, AIESEC, jauniešu mērķauditorija, integrēta marketinga komunikācija, mājaslapu kontentanalīze Bachelor paper’s theme is ‘Analysis of integrated marketing communication in NGO sector in Latvia and Norway: „AIESEC” example’. Leaning on theory about integrated marketing communication, PR and advertising nuances in NGO sector, ‘AIESEC’ communication was compared in Oslo and Riga.
Three research methods were used in the bachelor paper. Case study drew an overall picture about international youth organisation ‘AIESEC’ actions and communication in Norway and Latvia. Two focus group discussions showed differences of communication process in two organizations. Norwegian and Latvian ‘AIESEC’ web pages were examined with content analysis method.
In ‘AIESEC’ internal and external communication analysis two hypothesis were proved. Firstly, ‘AIESEC’ communication process wasn’t systematically planned and organized. Secondly, ‘AIESEC’ main IMC channel is internet and its instruments – blogs, e -mails, web pages and others.
In bachelor papers conclusions advise were presented for increasing ‘AIESEC Latvia’ communication efficiency. It is strongly advised for ‘AIESEC Latvia’ to integrate communication process in Latvian context, to promote ‘AIESEC’ visibility in Latvia and to use important for young people communication instruments – web pages, forums, chats, social networks, blogs and others.
Keywords: NGO, AIESEC, integrated marketing communication, young people aim -audience, content analysis of web page