Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Maritaen_US
dc.contributor.authorGintere, Evijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:23Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:23Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18723en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27987
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums ir „Vizuālās pārliecināšanas līdzekļi preses izdevumu reklāmās: Bite, Tele2, LMT reklāmu analīze (2010)”. Darba pētījuma problēma ir Tele2 nepilnīgi izmanto vizuālās pārliecināšanas līdzekļus preses izdevumu reklāmās, līdz ar to tas būtu ietekmējis 2010. gadā Tele2 klientu skaitu samazinājumu. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai Tele2 klientu skaita samazinājums 2010. gadā ir nepilnīgs vizuālo pārliecināšanas līdzekļu izmantojums preses izdevumu reklāmās un salīdzināt šīs reklāmas ar lielāko konkurentu (Bite, LMT) preses izdevumu reklāmām, kā arī uzzināt mērķauditorijas viedokli par Tele2, LMT, Bite veidotajām preses izdevumu reklāmām 2010. gadā. Darba teorētisko bāzi veido dažādu teorētiķu un speciālistu uzskati par jēdziena „reklāma” skaidrojumu un raksturojumu; vizuālās pārliecināšanas līdzekļu nozīmi reklāmas attēlos, vēstījumā un vizuālās pārliecināšanas līdzekļu veidiem; preses izdevumu reklāmu specifiku; semiotisko analīzi un aptaujas nozīmi un pielietojumu. Empīrisko daļu darbā ietver uzņēmumu Tele2, LMT, Bite 2010. gada preses izdevumu reklāmas attēlu analīze, pielietojot kvalitatīvo pētījuma metodi – semiotisko analīzi un kvantitatīvo metodi – aptauju, kā arī izpētīta iepriekšminēto uzņēmumu tirgus situācija un reklāmas aktivitāte 2010. gadā. Pēc veiktā pētījuma un iegūtajiem rezultātiem pierādās (var secināt), ka pētījuma problēma ir patiesa. Tele2 2010. gada preses izdevumu reklāmās, salīdzinājumā ar konkurentu preses izdevumu reklāmām, neizmanto pilnīgi vizuālās pārliecināšanas līdzekļus, neradot pārliecinošas reklāmas, kas ietekmēja klientu samazinājumu un līdera pozīciju telekomunikāciju tirgū. Arī patērētāju vērtējumā reklāmas tiek vērtētas, salīdzinājumā ar konkurentu reklāmām, negatīvāk un nepārliecinošākas. Līdz ar to patērētāji izvēlas tā uzņēmuma pakalpojumus, kuram ir pārliecinošāka un vizuāli patīkamāka reklāma (LMT un Bite).Bakalaura darbs sastāv no piecām nodaļām. Pirmā nodaļa ir par reklāmu un tās nozīmi, otrā nodaļa par vizuālās pārliecināšanas līdzekļu izmantojumu reklāmas attēlos, trešā nodaļā aplūkoti Latvijā lielākie telekomunikācijas uzņēmumi (Bite, Tele2, LMT) un to tirgus situācija 2010. gadā. Ceturtā nodaļa ir metodoloģijas daļa, kur aplūkoti izvēlēto pētījumu metožu teorētiskie koncepti. Piektā nodaļā apkopoti un deskriptīvā veidā izklāstīti iegūto pētījumu rezultāti. Atslēgvārdi: reklāma, vizualitāte, vizuālās pārliecināšanas līdzekļi, preses izdevumu reklāmas, Tele2, LMT, Biteen_US
dc.description.abstractThe title of qualification paper is “Visual Persuasion in press advertisements: BITE, Tele2, LMT advertising analysis (2010)”. Qualification paper’s issue is Tele2 incomplete use visual persuasion ways of presses charges in advertisements, wherewith it would affect in 2010 Tele2 costumers’ number of decrease. The aim examination is to make out, if Tele2 costumers’ number of decrease in 2010 is defective in visual persuasion ways available of presses charges in advertisements and to compare these advertisements with the biggest competitors (Bite, LMT) presses charges advertisements’, as well get to know aim audiences’ view about Tele2, LMT, Bite structures of presses charges advertisements in 2010. Qualification paper’s theoretical base consists of different theorists’ and experts’ opinions about conception “advertisement” explanation and reference; visual persuasion ways point in advertisements’ illustrations, in information and visual persuasion ways; press charges in advertisements specific character; semiotic analysis and interrogatory meaning and use. Empirical part in paper includes companies Tele2, LMT, Bite 2010. Presses charges advertisements analysis of illustration, to make use qualitative researching method - semiotic analysis and quantitative method – questionnaire, as well research the above mentioned companies market conditions and advertisement’s activity in 2010. By examination and finding turns out, that the problem of examination is actual. Tele2 in 2010 Presses charges of advertisement, in comparison with competitors presses charges of advertisement, unused completely visual persuasion ways, to make no powerful advertisements what affect customers decrease and leader position in telecommunication market. As well in consumer evaluation advertisements evaluate in comparison with competitors advertisements, negative and inconclusive. Wherewith consumers make a choice its company’s services, which has more powerful and visual likable advertisement (LMT and Bite). Bachelor paper consists of five parts. The first part is about advertisement and its importance, the second part is about visual persuasion ways point in advertisements’ illustrations, in the third part is the biggest Latvia’s telecommunications’ companies (Bite, Tele2, and LMT) and their market situation in 2010. The fourth part is methodology part, where is about examination of methods theoretical concepts. In the fifth part is summarized and in descriptive way expound acquired findings. Keywords: advertisement, visualization, visual persuasion ways, presses charges of advertisement, Tele2, LMT, Bite.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleVizuālās pārliecināšanas līdzekļi preses izdevumu reklāmās: BITE, Tele2, LMT reklāmu analīze (2010)en_US
dc.title.alternativeVisual Persuasion in press advertisements: BITE, Tele2, LMT advertising analysis (2010)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record