Show simple item record

dc.contributor.advisorProcevska, Olgaen_US
dc.contributor.authorKārkliņa, Ruteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:24Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:24Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18839en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27989
dc.description.abstractKristīgās kopienas identitāti ilgstoši ir formulējuši reliģiskie teksti un institūcijas, savukārt mūsdienās par nozīmīgiem reliģiskās identitātes veidošanās un transformāciju aktoriem kļūst arī mediji. Tomēr mediju ietekme uz kristīgās kopienas reliģisko identitāti nav pietiekami izpētīta. Tādēļ pētnieciskā darba „Kopienas medija loma kristīgās kopienas reliģiskās identitātes veidošanā: Latvijas Kristīgā Radio gadījums” mērķis ir, analizējot Latvijas Kristīgā Radio (LKR) raidījumu saturu un veicot intervijas ar tā auditoriju, noskaidrot, kādā veidā LKR piedalās kristīgās kopienas reliģiskās identitātes formēšanā, apzināt šīs identitātes raksturīgākās prakses, kā arī to uztveri radio auditorijā. Lai to noskaidrotu, izmantotas teorētiskās atziņas par reliģiskās identitātes un kopienas jēdzienu būtību, kā arī par kopienas mediju kā identitāti ietekmējošu spēku. Pētījuma gaitā ar kvalitatīvās un kvantitatīvās kontentanalīzes palīdzību tika analizēta vispārīga informācija par 87 radio raidījumiem, kā arī detalizēti analizēts 15 radioraidījumu saturs. Reliģiskās identitātes izpausmes tika pētītas arī piecās intervijās ar radio klausītājiem. Lai noskaidrotu, kā pats medijs raugās uz savu darbību, tika veiktas četras intervijas ar LKR veidotājiem un darbiniekiem. Ar savu specifisko saturu un darbības modeli LKR kā kopienas medijs atrodas unikālā pozīcijā Latvijas mediju vidē, tādēļ jo īpaši aktuāli ir pētījuma secinājumi par LKR darbības un kristiešu kopienas identitātes mijiedarbību. Atslēgvārdi: kopiena; reliģiskā identitāte; kopienas medijs; Latvijas Kristīgais Radio; kontentanalīzeen_US
dc.description.abstractThe identity of the Christian community for long has been defined by religious texts and institutions, however currently the media have also become an important agent in formation and transformation of the religious identity. Nevertheless the influence of the media on the identity of the Christian community is not yet sufficiently explored. Therefore the goal of this thesis – “The role of the community medium in creating and sustaining the religious identity of the Christian community: the case of Latvian Christian Radio” is to investigate, how Latvian Christian Radio is involved in formulating the religious identity of the Christian community, to study the most important characteristics of this identity and their reception in the audience of the radio, by analysing the content of Latvian Christian Radio broadcasts and interviewing the members of its audience. To clarify these aspects, theories about the religious identity and community as well as theoretical conclusions about the influence of the community media on the collective identity have been used. During the research process, 87 broadcasts of Latvian Christian Radio were analysed commonly and 15 broadcasts went through a detailed analysis. The manifestations of the religious identity have also been studied in five interviews with the members of the audience of Latvian Christian Radio. To understand how the medium itself sees its role in the abovementioned process, four interviews with the staff members of Latvian Christian Radio were conducted. Given its specific modus operandi, Latvian Christian Radio is situated in a unique position in the media landscape of Latvia, therefore it is especially important to understand the interaction between Latvian Christian Radio and the identity if the christian community. Keywords: community, religious identity, community media, Latvian Christian Radio, content analysisen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleKopienas medija loma kristīgās kopienas reliģiskās identitātes veidošanā: Latvijas Kristīgā Radio gadījumsen_US
dc.title.alternativeThe role of the community medium in creating and sustaining the religious identity of the Christian community: the case of Latvian Christian Radioen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record