Jauniešu sevis prezentēšana atšķirīgām auditorijām sociālo tīklu portālos
Автор
Vīgulis, Kaspars
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tabuns, Aivars
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Interneta videi ir raksturīga informācijas, kas reiz ir ievietota internetā, tālākas izplatības nekontrolējamība. Neskatoties uz to, sociālo tīklu portālos tiek publicēts ievērojams personiskas un sensitīvas informācijas daudzums. Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā jaunieši mēģina kontrolēt un ierobežot konkrētu auditoriju piekļuvi sociālo tīklu portālos publicētai informācijai un īstenot selektīvu sevis prezentēšanu atšķirīgu auditoriju priekšā. Par pētījuma teorētisko bāzi tiek izmantota Ērvinga Gofmaņa izstrādātā dramaturģiskā pieeja. Datu iegūšanas metode ir tiešsaistes anketēšana.
Atslēgvārdi: Sevis prezentēšana, atšķirīgas auditorijas, dramaturģiskā pieeja, saplūdušas auditorijas, zemākais kopsaucējs, sociālo tīklu portāli, jaunieši Online environment can be described by inability to control further spread of information that has once been put online. Yet still people publish huge amounts of personal and sensitive information in social network sites. The main objective of this research is to explore, how youth attempt to control and limit access to this information for specific audiences, thus presenting themselves selectively in front of different audiences. Dramaturgical approach, developed by Erving Goffman, is used as a theoretical basis for this study. Online questionnaire is used for data collection.
Keywords: Presentation of self, different audiences, dramaturgical approach, collapsed contexts, lowest common denominator, social network sites, youth