• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Paradokss Latvijā veidotajās tirdzniecības centru vides reklāmās 2006.- 2007. gadā

Thumbnail
View/Open
309-31353-inga_freimane_komu020033.pdf (5.179Mb)
Author
Freimane, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba temats ir Paradokss Latvijā veidotajās tirdzniecības centru vides reklāmās 2006.-2007.gadā. Darbā izvirzītā pētnieciskā problēma apskata paradoksu un tā lietojumu reklāmās. Šī bakalaura darba teorētiskajā daļā apskatītas psiholoģijas teorijas, kas saistās ar uzmanību, atmiņas īpatnībām un pārliecināšanu, kā arī reklāmas teorijas – reklāmas ziņojuma pasniegšanas metodes. Lai izprastu jēdzienu ‘paradokss’, tas skatīts filozofijas un loģikas kontekstā. Pētījuma veikšanai izmantota reklāmu semiotiskā analīze un strukturētās intervijas. Pētījuma mērķis ir identificēt paradoksus Latvijā veidotajās tirdzniecības centru vides reklāmās. Tika secināts, ka paradokss reklāmās lietots bieži, bet tā intensitāte un uztveramība ir zemā līmenī.
 
Bachelor work examines Paradox in trade centre outdoor advertisements made in Latvia in year of 2006.-2007. This bachelor works research issue examines paradox and the use of it in advertisements. Theoretical part of this work examines psychology theories, involving attention, memory, persuasion, and also advertisemnet theories, what describes methodes of advertisement message presentation. Paradox as the concept has been described in the context of logic and philosophy. To research this issue, there have been used semiotic analysis of advertisement and structured interviews. The object of the research is to identify paradox in trade centre outdoor advertisements made in Latvia. As inference shows, paradox have been used quite often, but the intensity and perceptibility of it is low.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28067
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV