Latvijas Republikas prezidenta un Zatlera Reformu partijas valdes priekšsēdētāja Valda Zatlera tēls laikrakstā "Diena" un interneta portālā "Delfi" (2011–2012)
Author
Valdovska, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Latvijas Republikas prezidenta un Zatlera Reformu partijas valdes priekšsēdētāja Valda Zatlera tēls laikrakstā ”Diena” un interneta portālā ”Delfi” (2011–2012)” mērķis ir noskaidrot, kādu tēlu V. Zatleram ir izveidojis laikraksts ”Diena” un portāls ”Delfi”.
Pētījuma problēma ir Valda Zatlera tēls, tā tendences laikrakstā ”Diena” un portālā ”Delfi”.
Darbu sastāda teorētiskā, metodoloģiskā, pētnieciskā un analītiskā daļa. Teorētiskajā daļā skaidrots politiskās komunikācijas process, konstruktīvisms, sabiedriskās attiecības mediju sabiedrībā un Klausa Mertena tēla teorija. Metodoloģiskajā daļā aplūkots metodoloģiskais individuālisms, kvantitatīvā kontentanalīze, semantiskais diferenciālis un aptauja. Pētnieciskajā daļā ietverta publicēto materiālu un komentāru analīze, rezultāti un secinājumi.
Secināts, ka Valda Zatlera tēls laikraksta un portāla publikācijās ir pozitīvs, „Delfi” lietotāju komentāros - negatīvs, un tēls dažādos laika periodos ir atšķirīgs.
Atslēgvārdi – Valdis Zatlers, tēls, politiskā komunikācija, sabiedriskās attiecības. The purpose of the bachelor paper „The image of President of the Republic of Latvia and chairman of the Zatlers' Reform Party Valdis Zatlers in the newspaper ”Diena” and the Internet portal ”Delfi” (2011–2012)” is to find out what kind of image have made newspaper “Diena” and the Internet portal “Delfi” of V. Zatlers.
The problem of the research is image of Valdis Zatlers and its tendency in the newspaper “Diena” and the Internet portal “Delfi”.
In the paper there are theoretical, methodological, research and analytical part. In the theoretical exposition are explained process of political communication, constructivism, public relations in the media society and image theory of Klaus Merten. In the methodological exposition are presented theory of methodological individualism, quantitative contentanalysis, semantic differential and questionnaire. The empirical part includes analyses of published materials and comments, results and conclusions.
In the result of research has been concluded that the image of Valdis Zatlers in the publications of newspaper and the Internet portal is positive, in the comments – negative, and the image in various period of time is different.
Key words – Valdis Zatlers, image, political communication, public relations.