Vizuālais vēstījums netradicionālajos medijos: BADDOG® pastkaršu piemērs
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Bakalaura darba temats ir „Vizuālais vēstījums netradicionālajos medijos:
BADDOG pastkaršu piemērs”. Darba mērķis ir noskaidrot Baddog pastkaršu
vizuālā vēstījuma specifiku un auditorijas uztveri attiecībā uz pastkaršu vizuālo
noformējumu. Par darba teorētisko pamatu izmantoti A. Bergera vizuālās
komunikācijas un tās elementu teorētiskie aspekti, kā arī netradicionālo mediju veidi
un efektivitāte. Kā pētnieciskās metodes tiek pielietotas semiotiskā analīze un fokusa
grupas diskusija, lai noskaidrotu auditorijas uztveres specifiku.
Darba struktūru veido anotācijas, ievads, teorētiski pētnieciskā un praktiski
pētnieciskā daļa, secinājumi, pielikumi.
Atslēgvārdi: vizuālā komunikācija, vizuālie elementi, netradicionālie mediji,
netradicionālā reklāma, pastkartes.
The theme of the bachelor paper is „Visual communication in non-traditional media: BADDOG postcards example”. The aim of the work was to establish a specificity of visual communication of Baddog postcards and interpretation of the audience regarding to visual design. Theoretical bases on A. Berger’s visual communication and elements of those cognitions. There is a theoretical aspect of non-traditional media and effectiveness in the theoretical part of the paper. Research methods: semiotical analysis and discussion of the focus group. The structure of the work is composed of the annotations, introduction, theoretical and research parts, conclusions, supplements. The key words: visual communication, visual elements, non-traditional media, non-traditional advertising, postcards.
The theme of the bachelor paper is „Visual communication in non-traditional media: BADDOG postcards example”. The aim of the work was to establish a specificity of visual communication of Baddog postcards and interpretation of the audience regarding to visual design. Theoretical bases on A. Berger’s visual communication and elements of those cognitions. There is a theoretical aspect of non-traditional media and effectiveness in the theoretical part of the paper. Research methods: semiotical analysis and discussion of the focus group. The structure of the work is composed of the annotations, introduction, theoretical and research parts, conclusions, supplements. The key words: visual communication, visual elements, non-traditional media, non-traditional advertising, postcards.