Show simple item record

dc.contributor.advisorStašāne, Lolitaen_US
dc.contributor.authorValdovska, Aneteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:43Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:43Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other42373en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28133
dc.description.abstractMaģistra darba „Nacionālā identitāte un nauda: Latvijas sabiedrības attieksme pret eiro” mērķis ir noskaidrot Latvijas sabiedrības un ekspertu attieksmi pret eiro kā daļu no identitātes. Pētījuma problēma ir attieksme pret eiro un ietekme uz identitāti. Darba teorētiskajā daļā izklāstīta identitātes teorija, teorētiķu atziņas par sociālo identitāti, skaidrots identitātes koncepts Eiropas Savienības un valūtas kontekstā, aplūkota mediju, viedokļu līderu loma publiskā viedokļa veidošanas procesā, un sabiedrības attieksme pret eiro Eiropā. Metodoloģiskajā daļā sniegts izklāsts par kvantitatīvo kontentanalīzi, daļēji strukturētu interviju, aptauju un semantisko diferenciāli. Empīriskajā daļā ietverts iegūto datu izklāsts, analīze un secinājumi. Secināts, ka sabiedrībā eiro galvenokārt tiek vērtēts pozitīvi. Attieksmi pret eiro ietekmējuši tādi faktori kā viedokļu līderu komunicētā attieksme medijos, informētības, izglītības līmenis un vecums. Atslēgvārdi – komunikācija, identitāte, nacionālā identitāte, eiro, Latvija, sabiedrība, nācija, Eiropas Savienība, attieksme, viedokļu līderi.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the master paper „National identity and money: society's attitude towards the euro in Latvia” is to find out society’s and expert attitude towards the euro as a part of identity in Latvia. The problem of the research is attitudes towards the euro and the impact on identity. In the theoretical exposition of master paper is explained identity theory, researchers findings about social identity, explained the concept of identity in the context of the European Union and currency, is given view to media, opinion leaders' role in the process of public opinion formation, and public attitudes towards the euro in Europe. The methodological section provides an outline of the quantitative content analysis, semi-structured interviews, surveys and the semantic differential. The empirical part includes a presentation of the data, analysis and conclusions. In the result of research has been concluded that in the society the euro mainly has been rated in a positive way. Attitude towards the euro are influenced by factors such as opinion leaders attitude communicated in the media, awareness, education level and age. Key words – comunication, identity, national identity, euro, Latvia, society, nation, European Union, attitude, opinion leadersen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleNacionālā identitāte un nauda: Latvijas sabiedrības attieksme pret eiroen_US
dc.title.alternativeNational identity and money: society's attitude towards the euro in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record