Slavenības jauniešu žurnālā "Sīrups": loma jauniešu identitātes veidošanā
Author
Kārkliņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma - „Slavenības jauniešu žurnālā „Sīrups”: loma jauniešu identitātes veidošanā”.
Darba mērķis ir uzzināt, kā žurnālā tiek atspoguļotas slavenības un kā šī reprezentācija var potenciāli ietekmēt jauniešu identitātes veidošanās procesu, vai viņi ko mācās no slavenībām, izmanto tās sev par paraugu.
Darba teorētiskajā daļā aplūkots identitātes veidošanās process, jauniešu vecuma posma raksturojums, jaunieši kā masu mediju auditorija, mediju teorijas, to skaitā sociālā iemācīšanās teorija un vajadzību apmierināšanas teorija, kā arī jēdziena „slavenība” skaidrojums. Empīriskajā pētījumā izmantota žurnāla publikāciju kontentanalīze un daļēji strukturētās intervijas ar žurnāla „Sīrups” lasītājiem.
Satura analīze atklāja, ka slavenības žurnālā parādītas samērā vienpusīgi: nodarbošanās galvenokārt saistīta ar izklaides industriju, talants un darbs mērķa sasniegšanai minēti reti, taču intervijas ar jauniešiem neuzrādīja šādas reprezentācijas ietekmi uz identitātes veidošanās procesu.
Atslēgas vārdi: identitāte, jaunieši, slavenības, jauniešu žurnāli, vajadzību apmierināšana, mācīšanās no medijiem. Theme of the bachelor thesis – „Celebrities in youth magazine „Sīrups”: The role in youth identity formation”.
The goal of the study is to find out how celebrities are reflected in the magazine and how this representation potentially affects the process of youth identity formation, if they are learning something from celebrities, use them as their role model.
The theoretical part deals with the description process of identity formation, characteristics of the youth age group and youth as the mass media audience, media theories, including the social learning theory and the uses and gratifications theory, as well as concept of „celebrity”. Content analysis of journal publications and semi - structured interviews with readers of magazine „Sīrups” are used as research methods for the empirical part.
In general content analysis reveals that celebrities most often are represented quite one-sided: their occupation is usually connected with entertainment industries, but necessity of talent and hard work in goal achievement are mentioned rarely. Nevertheless interviews show little impact of celebrieties represented in journal „Sīrups” on youth identity formation process.
Keywords: identity, youth, celebrities, youth magazines, gratification of needs, learning from the media.