Show simple item record

dc.contributor.advisorTabuns, Aivarsen_US
dc.contributor.authorTipa, Jurisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:46Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:46Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other4674en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28159
dc.description.abstractPēdējo desmitgažu laikā tiek novērots, ka attīstītajās valstīs arvien vairāk sieviešu iegūst augstāko izglītību un ir aktīvākās par vīriešiem izglītības turpināšanā. Arī Latvija nav izņēmums – 71% no augstākās izglītības grādu vai kvalifikāciju ieguvušajiem 2006. gadā ir sievietes. Šī bakalaura darba mērķis ir raksturot dzimumatšķirības formālās un neformālās izglītības turpināšanā, kā arī apkopot un noskaidrot iespējamos dzimumatšķirību veidošanās iemeslus izglītības turpināšanā. Darba empīriskais pamats ir iedzīvotāju aptaujas (N=4012) sekundāro datu analīze vecumgrupā 25 – 44 gadi, jautājumos, kas skar izglītības turpināšanu. Pētījumā tika noskaidrots, ka sievietes Latvijā ir izteikti aktīvākas par vīriešiem gan formālās, gan neformālās izglītības iegūšanā un turpināšanā. Pētnieciskās metodes specifikas dēļ nebija iespējams pārbaudīt vairākos citos pētījumos minētos iemeslus dzimumatšķirībām izglītības turpināšanā. Taču tika konstatēts, ka sievietes izglītību saista ar drošību darba tirgū, savukārt vīrieši ar drošību darba tirgū saista darba pieredzi. Atslēgvārdi: dzimumatšķirības, izglītības turpināšana, cilvēkkapitāls, kultūras kapitāls, darba tirgusen_US
dc.description.abstractThis is bachelors’ thesis is written by 4th year student of Department of Sociology of University of Latvia. Title of the thesis is “Gender differences in further education in Latvia”. During the previous decades it was observed that in developed countries more women are acquiring higher education and are more active than men in continuation of education. Also Latvia is not an exception – 71% of University graduates in year 2006 were women. Aim of this thesis is to characterize gender differences in formal and informal further education and describe some of the reasons for this differentiation. Empirical basis of current thesis is nation wide survey (N=4012) with questions concerning further education. An analysis was made within age group 25 – 44 years old. It was found out that women in Latvia are far more active than men both in formal and informal further education. Due to methodological limitations some of the reasons for this differentiation became untested. Nevertheless it was ascertained than women relate education to safety in labor market while men tend to relate safety in labor market to work experience. Keywords: gender differences, further education, human capital, culture capital, labor marketen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleDzimumatšķirības izglītības turpināšanā Latvijāen_US
dc.title.alternativeGender differences in further education in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record