Sižets ─ Latvijas televīzijas raidījuma „Panorāma” elements (2007.gada janvāris ─ februāris)
Author
Zajeca, Vera
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir «Sižets – Latvijas televīzijas raidījuma «Panorāma» elements (2007. gada janvāris – februāris)». Darba ietvaros, ar kontentanalīzes palīdzību, tiek pētīti tikai septiņi svarīgākie sižeta komponenti. Darba mērķis ir noskaidrot - ar kādiem paņēmieniem „Panorāma” veido priekšstatu par notikumiem. Rezultātā tiek secinātas sižeta veidošanas tendences – informācijas avotu izmantojums; ziņu tēmu izvēle; kas tiek iekļauts ziņas saturā – fakts vai konkrēts objekts; kura ziņu vērtība nospēlē vislielāko lomu, lai notikums kļūtu ziņas vērts; kā sižetos sevi pozicionē žurnālists; vai ziņa tiek atstāstīta, komentēta vai arī par to tiek mēģināts izraisīt ideju sadursmi; ziņu sadalījums pēc žanriem parāda, vai raidījumā tiek ievēroti noteiktumi, kuriem pamatā vajadzētu būt televīzijā un kuri atbilst vispārējiem televīzijas mērķiem un tās priekšrocībām. The theme of the bachelor paper is „News story – Element of Latvian Television Program „Panorāma”” (2007 January – February). In work with quantitative research method – content analysis, author explores only seven most important components of the news story. The aim of the work is to find out – with what methods “Panorāma” makes concept of the events. In the result author concludes tendencies of the news story formation – what news sources and themes are included; what content – facts or concrete objects, and functions are in the news; what news value is most important so as event becomes newsworthy; what position journalists take in making news; whether news have been only retold, commented or journalists were trying to make conflict of ideas; but news genres division shows if program follows to basic television rules, goals and advantages.