Reklāmas ētiskās robežas pievilcība. Pārkāpumu cēloņi un sekas video un foto reklāmās Latvijā (2004 ─ 2008)
Author
Bružuka, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Mana bakalaura darba tēma ir „Reklāmas ētiskās robežas pievilcība. Problēmu cēloņi un sekas video un foto reklāmās Latvijā (2004-2008)”. Bakalaura darba pamatā ir veikts pētījums par reklāmas ētikas jautājumiem, kas ir ētikas pārkāpumi, kādi tie ir un kādā veidā šie jautājumi tiek regulēti. Pētniecības darbā izmantoju teorētiskās metodes, analizējot un salīdzinot statistikas, vēsturiskos datus, teorētiķu un speciālistu atzinumus un viedokļus. Pētījuma mērķis ir konstatēt kāda nozīme ir reklāmas ētikai, kādas ir konceptuālās atziņas par šo jautājumu, vai mūsdienās ir pietiekama šī jautājuma regulācija no likumdošanas un reklāmdevēju puses. Kas īsti ir neētiskas reklāmas rašanās cēloņi un kādas ir sekas.
Mana bakalaura darba rezultātā ir izdarīti secinājumi, ka mūsdienās reklāmas ētikas normas bieži netiek ievērotas un nav pietiekama normatīvo aktu regulācija. Reklāmai ir liela ietekme uz cilvēku apziņu un psihi, tādēļ ir nepieciešama lielāka atbildība reklāmas devējiem. The theme of my term paper is „Magnetism of advertisement etics border. Reasons and quensiquences of problems in video and photo advertisments in Latvia’s media (2004-2008)”. In the base of my term paper is research about questions of ethics in advertisements, what is breach of ethics, how they are and how is regulation. In my research work I used teoretical methods, I analysed and compared statistics, historical facts, opinions and resulotions of specialists. The main target of work was to find ethics of advertisment meaning, conceptual cognitions and regulation of this question in nowadays from lawmaker and advertisers side.
In result I had conclusions, that the ethics norms of advertisement often against law and not right enough regulation of laws. The advertisement has a big effect to people cognition and psyche, that way is necessary more responsability from advertisers.