Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorGaile, Helēnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:50Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:50Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9869en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28191
dc.description.abstractMaģistra darbs „Apģērba simboliskā nozīme biznesa komunikācijā” ir deskriptīvs pētījums par apģērba semiotiku. Pētījuma mērķis: raksturot apģērba semiotiku ikdienas biznesa komunikācijas situācijās mūsdienu biznesa vidē Latvijā. Tiek pētīts apģērba saturs, lietojums un nozīme biznesa komunikācijā. Tēma ir jauna, un Latvijā nav pētījumu par apģērba semiotiku. Maģistra darba teorētiskajam pamatojumam tiek izmantota amerikāņu sociologa Ērvinga Gofmaņa sociālās dramaturģijas koncepcija. Sociālās situācijas tiek salīdzinātas ar inscenētām teātra izrādēm. Skatuve tiek izmantota kā metafora, lai skaidrotu indivīdu rīcību tiešā, nepastarpinātā komunikācijā. Sociālās dramaturģijas koncepcijā tiek akcentēts un analizēts raidītais iespaids – paņēmienu kopums, ko indivīds vai indivīdu grupa izmanto vēstījuma veidošanā, lai atstātu vēlamo iespaidu uz citiem mijiedarbības dalībniekiem. Apģērbs tiek aplūkots kā viens no vēstījumu veidojošiem elementiem. Pētījuma empīriskais materiāls tiek iegūts, ar kvalitatīvās kontentanalīzes metodi analizējot lietišķās etiķetes kodeksus un preses izdevumus, un aptaujā noskaidrojot ekspertu viedokli. Pētījuma pirmās trīs nodaļas veltītas darba teorētiskajam pamatojumam: 1. nodaļā tiek apskatīts apģērba komunikatīvais aspekts, 2. nodaļa veltīta sociālās dramaturģijas koncepcijai, 3. nodaļa – pētījumā izmantoto metožu aprakstam. Četras nodaļas veltītas pētījuma empīriskajai daļai: 4. nodaļā raksturots pētījuma dizains, 5. nodaļā apkopoti lietišķās etiķetes kodeksu analīzes rezultāti, 6. nodaļā – preses izdevumu kontentanalīzes rezultāti, 7. nodaļā – ekspertu interviju kopsavilkums. Darba noslēgumā – pētījuma rezultāti un secinājumi. Pētījuma rezultāts - aktuālais apģērba semiotikas raksturojums biznesa komunikācijā Latvijā. Atslēgas vārdi: Gofmanis, biznesa komunikācija, semiotika, apģērba kodekss, lietišķā etiķeteen_US
dc.description.abstractThe master’s paper “Symbolic Value of Clothing in Business Communication” is a descriptive research into the semiotics of clothing. The aim of the research is to characterize the semiotics of clothing in everyday situations of business communication in the modern business environment of Latvia. The subject of the research is the substance of clothing, its use and importance in business communication. The theme is new and so far no research into the semiotics of clothing has been made in Latvia. The theoretical background of the Master’s Paper is based on the concept of social dramaturgy by the American sociologist Irvin Goffman. The social situations are compared with theatrical performances. The stage is used as a metaphor to interpret the behavior of an individual in direct and immediate communication when individuals are physically in one another’s presence. The concept of social dramaturgy gives emphasis and analyses the conveyed impact, which means a body of techniques used by an individual or a group of individuals to constitute the message in order to leave the desirable impression on other members of interaction. Clothing is viewed as one of the message forming elements. The empirical material of the research is obtained applying the method of qualitative content analyses of business dress codes and the press as well as on a questionnaire which reflects the opinion of experts. The first three chapters of the research give the theoretical grounds of the paper. Chapter 1 deals with the communicative aspect of clothing; chapter 2 concentrates on the concept of social dramaturgy while chapter 3 gives the description of methods used in the research. Four chapters are dedicated to the empirical part of the research: chapter 4 features the design of the research, chapter 5 summarizes the results of the analysis of business codes, chapter 6 presents the results of content analyses of the press and chapter 7 is a summary of expert interviews. The results of the research and conclusions are presented in the final part of the paper. The result of the research is the actual characterization of semiotics of clothing in business communication of Latvia. Keywords: Goffman, business communication, semiotics, dress code, business etiqutteen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleApģērba simboliskā nozīme biznesa komunikācijāen_US
dc.title.alternativeThe Symbolic Value of Clothing in the Business Communicationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record