Svešvalodu mācības augstākās izglītības internacionalizācijas kontekstā
Автор
Stavicka, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Inga
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Saskaņā ar ES valstīs un pasaulē izvirzītājiem mērķiem augstākajai izglītībai,
augstākās izglītības internacionalizācijas jautājumi un ar tiem saistītās problēmas ir
viens no aktuālākajiem izpētes virzieniem augstākās izglītības jomā. Latvija šajā
gadījumā nav izņēmums, jo šie jautājumi tiek apspriesti un pētīti valsts, iestāžu un
indivīdu līmenī. Lai atbildētu uz globālās, akadēmiskās vides izaicinājumiem
augstākās izglītības internacionalizācijas kontekstā, ir jāpēta izglītības procesā
iesaistīto akadēmisko sistēmu, iestāžu un indivīdu politika un prakse. Esošo prakšu
izpēte un kritiska analīze ir nepieciešama, lai izstrādātu efektīvas un vietējai videi
piemērotas stratēģijas, atbildot uz globalizācijas un internacionalizācijas
izaicinājumiem un izmantojot to stiprās puses un priekšrocības Latvijas izglītības
sistēmas attīstībai un ilgstspējīgai Latvijas valsts un sabiedrības attīstībai.
Promocijas darbā
1. Tiek piedāvāta lingvistisko scenāriju tipoloģija Latvijas augstākās izglītības
iestādēs, identificējot Latvijas scenāriju īpatnības un izstrādājot
pamatnostādnes valodas studiju īstenošanai augstākās izglītības studiju
programmu un docētāju tālākizglītības programmu ietvaros.
2. Tiek piedāvāts substantīvs konstrukts valodu studiju īstenošanai augstākās
izglītības studiju programmu un docētāju tālākizglītības programmu ietvaros,
lai veicinātu augstākās izglītības internacionalizācijas procesu.
3. Tiek piedāvātas rekomendācijas lingvistisko problēmu risināšanai, kas
saistītas ar globālās akadēmiskās vides izveidi augstākās izglītības
internacionalizācijas kontekstā.
Atslēgvārdi: augstākās izglītības internacionalizācija, svešvalodu mācības, augstākās
izglītības programma, augstskolu docētāju profesionālā pilnveide, angļu valoda kā
Lingua Franca, Eiropas vienotas augstākās izglītības telpa. The issues of internationalization of higher education and problems linked to it are
one of the most topical research directions given the current goals put forward by and
for the higher education both in the EU countries and worldwide. Latvia is not an
exception, as these issues are discussed, researched and promoted at state,
institutional and individual levels. Therefore, the necessity to study the policies and
practices which are undertaken by academic systems, institutions and individuals
involved in the education process to cope with the global academic environment in
the context of internationalization of higher education is apparent, as exploration and
critical analysis of the existing practices is necessary to work out the strategy
appropriate and effective for the local setting to cope with the processes of
globalization and internationalization and to use their strengths and benefits for the
development of the Latvian education system and the sustainable development of the
Latvian state and the society in general.
The Doctoral Thesis provides:
1. a typology of linguistic scenarios in Latvian HEIs ;
2. a substantive framework adjusted to the Latvian setting for the
internationalization of higher education based on the theoretical literature
analysis and findings of the empirical research introducing the interrelation of
the key elements of internationalization and the rationales driving
internationalization (both existing and those of emerging importance), their
impact on higher education in general and the implementation of the
international dimension within a HEI in particular;
3. recommendations for the elaboration of language study implementation in
Latvian HEIs.
Key Words: Higher education internationalization, foreign language studies, higher
education curriculum, faculty staff’s professional development, English as a Lingua
Franca, Common European Education Space