• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Redzes uztveres raksturlielumi grafēmu kognitīvajā apstrādē

Thumbnail
Открыть
298-46636-Evita_Kassaliete_2015.pdf (2.497Mb)
Автор
Kassaliete, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Lācis, Ivars
Дата
2015
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Izpētīta grafēmu uztvere, acu kustības, koherentas kustības uztvere un parādīta korelācija starp skolēnu tuvuma redzi un lasīšanas spēju statistiski nozīmīgā skolēnu grupā. Izveidoti un aprobēti datorizēti testi lasīšanas ātruma parametru un koherentas kustības uztveres sliekšņa noteikšanai. Ir izveidots vienots analītisks modelis teksta skaļas lasīšanas ātruma prognozēšanai, izmantojot eksperimentāli noteiktus grafēmu uztveres parametrus skolēniem vecumā no 7 līdz 18 gadiem. Izpētīti nosacījumi, kuros lasīšanai nepieciešamo vizuālās informācijas kapacitāti ierobežo kognitīvie un motorie procesi. Izveidota metode bērnu lasītprasmes problēmu diferencēšanai, izmantojot koherentas kustības uztveres slieksni un noteikts, ka zemu lasīšanas ātrumu 7% gadījumu nosaka tuvuma redzes darbība. Atslēgas vārdi: lasīšanas ātrums, redzes uztvere, grafēmas, skolēni
 
Grapheme perception, eye movements, and coherent motion perception is studied and correlation between reading speed and vision is demonstrated in a statistically representative sample of school age children. New tests for reading speed evaluation in Latvian and coherent motion perception are developed and approbated. Unitary analytical model is developed for reading speed prediction from experimentally detected parameters of grapheme perception in 7-18 years old children. Conditions are determined limiting visual capacity of reading by cognitive and motor processes. Methodology is presented for reading problem diagnosis in school age children by using coherent motion detection thresholds. It is approved that 7% of poor reading fluency is attributed to near vision functions. Keywords: reading speed, visual perception, grapheme, school-aged children
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28312
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV