Show simple item record

dc.contributor.advisorMarnauza, Māraen_US
dc.contributor.authorŽukovskis, Zigmundsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-05-15T01:01:08Z
dc.date.available2015-05-15T01:01:08Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other46895en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28331
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractPromocijas darba apjoms – 226 lappuses, tas sastāv no ievada, divām nodaļām, nobeiguma, secinājumiem, literatūras un izmantoto avotu saraksts (254 vienības). Promocijas darbā ir 61 attēls un 17 tabulas. Pētījuma mērķis: izpētīt sonorās domāšanas veidošanās teorētiskās likumības, uz to pamata izstrādāt sonorās domāšanas veicināšanas pedagoģisko modeli ģitārspēlē. Pētījuma teorētiskās metodes: pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīze. Pētījuma empīriskās metodes: novērošana individuālās un grupu nodarbībās, koncertos, pedagoģisko situāciju veidošana un analīze, aptaujas – pārrunas, intervijas, anketas. Pētījuma veids: jaukta tipa, kvalitatīvi kvantitatīvs pētījums. Pētījuma novitāte: definēts sonorās domāšanas jēdziens; teorētiski pamatotas un empīriski pārbaudītas sonorās domāšanas un muzikālās dzirdes spēju attīstības kopsakarības; izstrādāts sonoro domāšanu veicinošs modelis ģitārspēlē; izstrādāta sonorās domāšanas attīstību veicinošu vingrinājumu sistēma ģitārspēles apguvē. Pētījuma prakstiskā nozīme: pētījumā formulētās teorētiskās atziņas ieviestas studiju kursa Ģitārspēle īstenošanā RPIVA un Rīgas Doma kora skolā; izstrādāti sonorās domāšanas attīstību veicinoši vingrinājumi ģitārspēles mācību procesā, ieviesti un aprobēti pedagoģiskajā darbā. Atslēgas vārdi: sonorā domāšana, muzikālā dzirde, ģitārspēle.en_US
dc.description.abstractThe amount of the paper: 226 pages. It consists of introduction, two chapters, conclusions, the list of literature (254 sources); 17 charts and 61 pictures. The aim of the research: create the model of promoting sonoric thinking in the process of guitar playing based on theoretical findings. Theoretical methods: the analysis of pedagogical and psychological literature. Empirical methods: student`s observation in classes and concerts; creating and analysing training situations; surveys – interviews; questionnaries. The methods of research: mixed type; qualitative quantitative . The novelty: the concept of defined sonoric thinking; the connections of the development of sonoric thinking and musical hearing skills based on theoretical and empirical investigations; the system of exercises promoting the model of the development of sonoric thinking in the study process of guitar playing. Significance of the practical application: theoretical findings formulated in the paper are used in the study course ”Guitar Playing” in Riga Teacher Training and Educational Management Academy and Riga Dome Choir School; the system of exercises promoting the model of the development of sonoric thinking in the study process of guitar playing is used and confirmed in the class work. Keywords: sonoric thinking, musical hearing, guitar playing.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectIzglītība, pedagoģija un sportsen_US
dc.titleStudentu sonorās domāšanas attīstība ģitārspēles studiju procesāen_US
dc.title.alternativeDevelopment of Students Sonoric Thinking in the Study Process of Guitar Playingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record