Mācību satura integratīvais aspekts ģeogrāfijas stundās mācīšanās motivācijas paaugstināšanai
Author
Kovaļova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalvāne, Gunta
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma problēmas būtība ir Skolēnu nepietiekamās spējas iegūtās zināšanas vienā mācību priekšmetā izmantot jaunās situācijās, attīstīt un pielietot citos priekšmetos. Skolēnu izzinās spējas pilnveidošanos mācīšanas motivācijas paaugstināšanai skolotājs ierosina Skolēnu pamatojumu atbildēt uz jautājumiem: Kāpēc jāmāca? Kāpēc jāzina? Pētījuma mērķis ir izpētīt mācību satura integratīvo aspektu Skolēnu izziņas spēju pilnveidošanai un mācīšanās motivācijas paaugstināšanai. Pētījumā tika integrēti pieci mācību priekšmeti: ģeogrāfija, bioloģija, ķīmija, vēsture, angļu valoda un informātika. Integrētās stundas realizācijai Tehnikumā tika aprobētas daudzveidīgas mācību metodes: C.L.I.L., WebQuest, ģeospēles un testi, kooperatīvās mācīšanās metodes un izstrādāti mācību līdzekļi. Skolēnu sasniegumu un pašnovērtējuma rezultāti parāda, ka vislielāko interesi integrētajās stundās izraisa kooperatīvā mācīšanās un interaktīvās metodes. Integrētā pieeja mācību procesā attīsta zināšanas, prasmes un pilnveido Skolēnu kompetenci. According to the research, we can conclude that students have insufficient skills to use their knowledge in other subjects. During the school process, the integrated approach makes students to give the answers on the following questions: Why should we learn? Why should we know? That initiates students to the motivation. The aim of the research is to analyze the influence of the school content on the improvement of the students’ knowledge and promote the motivation to the studies. During the research, five subjects are integrated: Geography, Biology, History, English and Information Science for the realization them in Daugavpils Construction Technical School. Various educational methods used, such as C.L.I.L., WebQuest, geographical games and tests, co–education, worked out training materials. Students’ achievements and the self–evaluation results show that co–education and interactive methods have produced the great interest. The integrated approach in the educational process promotes to the development of thinking and improves the student’s competence.