Mācību pēctecība sistēmā "skola - augstskola"
Autor
Tarvida, Stella
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žogla, Irēna
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mūsdienās ir pieprasījums pēc kvalificēta darbaspēka, ko nodrošina augstākās izglītības iestādes. Tomēr tās savā darbā balstās uz vidusskolas absolventiem. Skola un augstskola ir divas dažādas sistēmas, un, lai nodrošinātu efektīvu studiju procesu un kvalitatīvu rezultātu, ir nepieciešama sistēmiska pieeja – pēctecība.
Pēctecība sistēmā „skola - augstskola” ir ļoti aktuāla tēma, jo tā ietekmē studentu adaptācijas periodu pirmajā mācību gadā, kad pēc sistēmas pārejas studenti sastopas ar dažādām grūtībām, kas var viņus mudināt pārtraukt studiju procesu.
Apkopojot rezultātus, var secināt, ka pēctecības nodrošināšana sekmē ātru, labvēlīgu vidusskolu absolventu adaptāciju studijām augstskolā, kas pozitīvi atspoguļojas gala rezultātā – kvalitatīva profesionāļu izglītošana valsts mērķiem. Nowadays at a time of increasing demand for a qualified and skilled workforce, higher educational establishments do their utmost to meet the demand. Generally, their work is based on the schoolleavers. Latvian Secondary School and Latvian High School are two different educational systems. Thus, to ensure the effective way of learning and teaching as well as successful result it is necessary to provide a systematic approach – continuity.
The role of continuity in the system of secondary and high education in Latvia is rather actual as it influences the period of students'' adaptations during their first year of studying at higher educational establishment where students can consequently face a lot of difficulties while changing their educational system which sometimes can force a student to leave High School.
Summarising the results of the study it is important to conclude that continuaty is vital as it ensures fast and advantageous adaptation for the majority of school leavers during their transition from secondary level to high school and finally would give a positive result – qualitative, professional education which meets the aim of Latvian State Education standarts.