Radošuma attīstīšana svešvalodu mācībās sākumskolā, respektējot dažādību
Autor
Sokolova, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Izstrādātais pētījums veltīts sākumskolas skolnieku radošuma attīstīšanai svešvalodu mācībās respektējot dažādību. Literatūras analīze ļāva secināt, ka radošums ir komplekss fenomens, un joprojām ikdienas mācību procesā galvenā loma radošuma attīstīšanā pieder pedagogiem. Novērojumi mācību stundās un praktiskās pieredzes pārbaudē, kurā piedalījās un savos viedokļos dalījās 3 skolotāji un 4 eksperti no Latvijas, ļāva secināt, ka radošumu varētu sekmēt tādi faktori kā droša vide, kurā kļūdas ir pieļaujamas, pedagogu iedrošinājumi, iespējas būt radošiem, orientācija uz procesu un personu, nevis gala rezultātu un citiem aspektiem, kas atbilst teorētiskajiem postulātiem. Pedagoģiskais eksperiments parādīja, ka ņemot vērā šos principus dažādu aktivitāšu veikšanā bērniem ir tendence attīstīt savu radošumu. The current research paper was dedicated to the study of the primary school learners’ creativity development in the foreign language learning in respect of their diversity. Literature analysis showed that creativity is a complex phenomenon, still when it is viewed on the level of everyday creativity it finds educators as the main creativity facilitators. The results of the lesson observation and practical experience examination, where 3 teachers and 4 experts from Latvia were invited to share their opinion, revealed the following factors that may foster creativity development – secure environment, where mistakes are accepted; teacher’s encouragement; opportunities to be creative; orientation on the process and person instead of the final result and others, that corresponded to the theoretical postulates. The pedagogical experiment showed the tendency of children to develop their creativity after fulfilling activities based on these principles.