• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Multilingvisms pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-47730-Ivancova_Kristina_kf08018.pdf (3.466Mb)
Author
Ivancova, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Multilingvisms pirmsskolas izglītības iestādē Darba autors: Kristīna Ivancova Darba zinātniskais vadītājs: Emīlija Černova Darba saturs: 75 lpp.,16 attēli, 7 tabulas, 66 literatūras avoti. Darba mērķis: Izpētīt multilingvālu procesu pirmsskolā. Vairāku valodu apguvi pirmsskolā. Atslēgvārdi: Multilingvisms, bilingvisms, valoda. Multilingvala pieeja pirmskolā veicina bērnu psiholoģisko attīstību, kurai pievērsušies ir dažādi autori, kā piemēram K.Beikers, A. Ļublinskas, D. Lieģenieces, I. Kolominska, E. Paņko V. Muhinas, E. Eriksona, Ž.Piaže u.c. Praktiskajā pētījuma daļā tika apsekota dokumentācija un mācību gada laikā vērtēta vairāku valodu attīstība. Pētījuma praktiskajā daļā atklāju, ka ar teatralizētas darbības palīdzību vairāku valodu apguve norit sekmīgāk.
 
Title: Multilingual pedagogical Pre-school process Author: Kristina Ivancova Research supervisor: Emilija Cernova Contents: 75 pages, 16 images,7 tables, 66 literature references. Objective: Exploring multilingual processes in preschool education. Multiple language learning in preschool education. Keyword: Multilingualism, bilingualism,language. Multilingual approach facilitates psychological development in preschool children, which has been researched by various scholars like K.Baker, A.Lublinska, D.Liegeniece, I.Kolominska, E.Panko,V.Mukhina, E.Erikson, J.Piaget, and others. In the practical part, the author has surveyed various sources and evaluated multi-language development in children during an academic year. The author claims that theatrical activities can improve the quality of multi-language learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28412
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV