Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilzeen_US
dc.contributor.authorMarauska, Lieneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:36Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:36Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48335en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28425
dc.description.abstractLienes Marauskas izstrādātā diplomdarba „Atbalsta pasākumi matemātikā 1. – 6. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem” mērķis ir izveidot teorētiski pamatotu un praksē aprobētu atbalsta pasākumu sistēmu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem matemātikā pamatskolā. Pētījumā tiek atbildēts uz jautājumu – kāda atbalsta sistēma ir iespējama mācīšanās traucējumu mazināšanai matemātikā. Pētījuma gaitā analizēta zinātniskā literatūra, izglītības normatīvie dokumenti. Pedagoģiskajā pieredzē darbā ar skolēniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi, izstrādāti ieteikumi kā organizēt atbalsta sistēmu pamatskolā. Pētījuma 1. nodaļā analizēti matemātikas priekšmeta mācību mērķi un uzdevumi, matemātikas sasniegumu vērtēšana un apgūstamās matemātikas pamatprasmes pamatskolā. Pētījuma 2. nodaļā tika analizēta mācīšanās traucējumu būtība, klasifikācija un izpausmes, un īpaša uzmanība tika pievērsta diskalkulijas jēdzienam. Pētījuma 3. nodaļā, balstoties uz izglītības normatīvajiem dokumentiem un pētījumiem, izveidots ieskats atbalsta pasākumu normatīvajā regulējumā un piemērošanā skolēniem ar mācīšanās traucējumiem, kā arī raksturota speciālā pedagoga darbība. Pētījuma 4. nodaļā izveidots piecu skolnieču pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, analizēti skolēnu ar mācīšanās traucējumiem izmantotie atbalsta pasākumi mācību procesā un speciālā pedagoga nodarbībās, kā arī ieteiktas metodes un rekomendācijas par atbalsta pasākumu īstenošanu mācību procesā gan pedagogiem, gan speciālajiem pedagogiem. Pielikumā pievienota matemātisko prasmju izvērtējumu tabula, atgādnes un darba lapas matemātikā. Rezultāti apkopoti tabulās un attēlos.en_US
dc.description.abstractLiene Marauska’s thesis “Supporting actions in learning mathematics for 1-6-graders with learning disorders” has been deducted in order to create a theory-based and practically tested support program for elementary school mathematics pupils that have learning disorders. The studies answer one question – what support system is possible to be absorbed in order to minimize the probability of pupils having mathematical learning disorder. There was scientific literature, educational normatives and pedagogical experience working with challenged pupils analyzed throughout studies, and suggestions on creating the support system in elementary school developed. The 1st chapter of the studies analyzes aims and objectives of mathematics, the evaluation system and basic mathematical skills to be acquired throughout elementary school. The 2nd chapter of the studies analyzes the essence of learning disorders, their classification and expressions, paying special attention to the concept of dyscalculia. The 3rd chapter of the studies gives an insight to regulations and application of support actions, as well as describes the act of special educator, all based on regulations and practical studies. The 4th chapter of the studies gives a psychological analysis of five female pupils, analyzes the learning support for pupils with learning disorder during their educational processes. The chapter also suggests methods for the application of the support actions for both, teachers and special educators. In the attachment there is a table of mathematical skill evaluation, also reminders and work sheets. Results have been collected to tables and pictures.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectmācīšanās traucējumien_US
dc.subjectdiskalkulijaen_US
dc.subjectatbalsta pasākumien_US
dc.subjectmatemātikaen_US
dc.subjectspeciālais pedagogsen_US
dc.titleAtbalsta pasākumi matemātikā 1. – 6. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiemen_US
dc.title.alternativeSupporting Actions in Learning Mathematics for 1-6-Graders with Learning Disordersen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record