Logopēda un ģimenes sadarbība skaņu izrunas traucējumu mazināšanā piecgadīgiem bērniem
Author
Apšukrapša, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Gunita Apšukrapša
Darba tēma: LOGOPĒDA UN ĢIMENES SADARBĪBA SKAŅU IZRUNAS TRAUCĒJUMU MAZINĀŠANĀ PIECGADĪGIEM BĒRNIEM.
Darba veids: Diplomdarbs.
Studiju programma: Skolotājs – logopēds 204 CH.
Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. E. Laganovska.
Darba apjoms: 38 lpp, ievads, 4 nodaļas, 1 nodaļa ar apakšnodaļām, empīriskā daļa, nobeigums, anotācija, literatūras saraksts, pielikumi.
Atslēgas vārdi: logopēds, ģimene, sadarbība, piecgadnieks.
Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski noskaidrot logopēda un ģimenes sadarbības iespējas skaņu izrunas traucējumu mazināšanā piecgadīgiem bērniem pirmskolās.
Darba saturs:
1. piecgadnieka vecumposma raksturojums;
2. skaņu izrunas traucējumi;
3. sadarbība ar bērnu ģimeni pirmsskolā;
4. pētījums – par logopēdu un ģimenes sadarbības iespējām skaņu izrunas traucējumu mazināšana piecgadīgiem bērniem.
Pētījumu metodes:
1. pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze;
2. logopēda, pedagogu un vecāku anketēšana;
3. logopēda, pedagogu un vecāku anketu atbilžu apkopošana un analīze.
Darba rezultāti: pētījumā tika analizēts pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par logopēda un ģimenes sadarbības iespējām skaņu izrunas traucējumu mazināšanā piecgadīgiem bērniem pirmskolās. Un ar anketu palīdzību tika apkopoti rezultāti, tika pētītas sadarbības formas, kuras logopēds un vecāki izmanto visbiežāk.
Darba izmantojamība: darbu var izmantot pedagoģijas, logopēdijas studenti, logopēdi un bērnu vecāki. Author: Gunita Apšukrapša
Title: COLLABORATION OF SPEECH THERAPIST AND FAMILY TO REDUCE SOUND PRONOUNCIATION DISORDERS FOR FIVE YEAR OLDS.
Type of Paper: Diploma paper.
Study Program: Teacher - sound therapist 204 CH.
Supervisor: Mg. paed. E. Laganovska.
Characterization of Paper: 38 pages, introduction, 4 chapters, 1 chapter with subchapters, practical part, conclusion, annotation, references, appendix.
Key words: speech therapist, family, collaboration, child.
Aim of the Research: practically and theoretically find out collaboration possibilities of speech therapist and family to reduce sound pronunciation disorder for five year olds in pre-school.
Content of Paper:
1. characterization of five year olds;
2. sound pronunciation disorders;
3. collaboration with child’s family in pre-school;
4. research – about collaborations possibilities of speech therapist and family to reduce sound pronunciation disorders for five years olds.
Methods of Research:
1. analysis of pedagogical and psychological literature;
2. questionnaire of speech therapists, teachers and parents;
3. analysis of the results of questionnaire of speech therapists, teachers and parents;
Results of Paper: in research I carried out analysis of pedagogical and psychological literature on five year olds. Questionnaire helped to find out which forms of collaboration speech therapists and parents use the most.
Usability of Paper: this paper can be used by pedagogical students and speech therapists.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Daba- palīgs logopēda darbā ar 1.klases skolēniem, kam ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Apsīte, Māra (Latvijas Universitāte, 2007)Diplomdarbā tiek skatīta dabas apzināšanās būtība, tās aktualitāte, kā arī piemērotākās mācīšanas metodes saistībā ar dabu. Cilvēks ir Dabas daļa un nāk pasaulē, lai līdz galam paliktu nemitīgā saskarē ar Dabu, tāda ir ... -
Alternatīvo un argumentatīvo komunikācijas metožu izmantošana logopēda darbā jauniešiem ar vidēji smagiem un smagiem intelektuālās attīstības traucējumiem
Kadakovska, Skaidrīte (Latvijas Universitāte, 2009)Darba nosaukums: Alternatīvo un augmentatīvo komunikācijas metožu izmantošana logopēda darbā jauniešiem ar vidēji smagiem un smagiem intelektuālās attīstības traucējumiem. Darba autors: speciālās izglītības skolotāju studiju ... -
Logopēda un ortodonta sadarbības nozīme skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5 - 6 gadu veciem bērniem
Vaļavko-Čenere, Dace (Latvijas Universitāte, 2017)Diplomdarba nosaukums: "Logopēda un ortodonta sadarbības nozīme skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5 - 6 gadu veciem bērniem." Darba autore: Dace Vaļavko-Čenere Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Darba ...