Futbola piespēļu un sitienu apguve sporta stundās
Author
Riherts, Māris
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buša, Ilze
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Futbola piespēļu un sitienu apguve sporta stundās”. Diplomdarbā izvirzītais mērķis ir pētīt futbola piespēļu un sitienu apguves iespējas sporta stundās.
Teorētiskajā daļā ir apkopota informācija, kas sākas ar pirmo nodaļu sporta veids futbols raksturojums, iekļaujot arī apakšnodaļas par futbola spēles raksturojumu, ieskatu futbola vēsturē, futbola spēles tehnikas paņēmieniem. Otrā nodaļas pamata tēma ir sports kā labas fiziskās aktivitātes pamats skolēniem, bet apakšnodaļas teorija sastāv no sporta darba uzdevumiem un organizācijas formām, sporta stundas uzbūves nosacījumiem, kustības prasmju mācīšanas. Trešā nodaļā tiek iekļauta informācija par pusaudža vecumposma raksturojumu. Pētījumā tika veikta skolēnu futbola piespēļu un sitienu apguves iespēju praktiskā izpēte, piedāvāts un sporta stundā aprobēts speciālo vingrinājumu komplekss skolēnu kustību prasmju uzlabošanai. Nobeigumā, skolēniem izpildot kustību testus, atkārtoti tika veikts kustību prasmju novērtējums un izdarīti secinājumi. The thesis of this paper is „Mastering football pass and kick technique during physical education classes”. The objective is to research the improvement of football pass and kick mastering technique during physical education classes.
The theoretical part that begins with the first chapter summarizes information characterizing football as a type of sport, including subchapter on characterization of the game of football, insight into the history of football and football techniques. The second chapter is mainly about sport as a basis for good physical activity for students and the subchapter’s theory consists of sports activities and their organization, the requirements for organization of physical education class and teaching movement skills. The third chapter includes information on the characteristics of the adolescent age group.
During the research students’ techniques in mastering football pass and kick was practically examined, by offering and confirming specific activities to improve students' movement skills during the physical education class. And finally, students completed over again all the movement activities for the assessment and conclusions of movement skills.