CLIL metode angļu valodas mācīšanai bērniem pirmsskolā
Автор
Balode, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Angļu valoda ir viena no visizplatītākajām svešvalodām pasaulē un līdz ar to arī tiek mācīta kā svešvaloda skolās. Rīgas Starptautiskajā skolā tika veikts pētījums par to kā CLIL (tulkojumā no angļu valodas: priekšmeta satura un valodas apguves integrētā mācību metode) metode var tikt pielietota mācot angļu valodu pirmsskolas vecuma bērniem. Par pētījuma metodi tika izvēlēta gadījuma metode, ar kuras palīdzību tika novērota trīs pirmsskolas vecuma bērnu angļu valodas attīstība 2015. gada februārī, martā un aprīlī. Pirmskolas vecuma bērnu angļu valodas attīstība tika mērīta analizējot viņu komentārus, sarunas un vērtēšanas datus. Pētījuma rezultāti parādīja, ka angļu valodas spējas uzlabojās pētījuma laikā. Tika secināts, ka ar CLIL metodes lietošanas palīdzību pirmsskolas vecuma bērni gan ieguva zināšanas par attiecīgo tēmu, gan arī attīstīja angļu valodas prasmi. English is one of the most popular foreign languages around the world and often taught as a foreign language in schools. A research at International School of Riga was done on how CLIL works for teaching English to very young learners. The chosen research method was a case study closely observing the development of three very young learners' English language skills in February, March and April, 2015. Very young learners’ progress in the English language development was measured by analysing their comments, conversations and assessment data. Research data showed that English language skills improved during the time of research. It was concluded that through CLIL method very young learners had gained knowledge in both content and English as a foreign language.