Apmierinātība ar dzīvi strādājošiem un nestrādājošiem jaunākā pieaugušā vecuma vīriešiem un sievietēm
Autor
Voroņina, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Biseniece, Maija
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šī bakalaura darba mērķis bija noskaidrot, vai pastāv statistiski nozīmīga atšķirība vidējā apmierinātībā ar dzīvi vīriešiem, salīdzinot ar sievietēm, kā arī strādājošiem jaunā pieaugušā vecuma cilvēkiem, salīdzinot ar nestrādājošiem. Papildus pētījuma jautājums bija par to, vai un kādas dzimumatšķirības ir apmierinātības ar dzīvi korelācijai ar nodarbinātību, darba pieredzi mēnešos, vecumu un izglītības līmeni.
Pētījumā piedalījās 96 strādājoši (n = 40) un nestrādājoši (n = 56) vīrieši (n = 45) un sievietes (n = 51) vecumā no 18-25 gadiem (M = 21,97).
Pētījuma metode bija demogrāfiskie jautājumi un Apmierinātības ar dzīvi skala (Satisfaction With Life Scale; Diener, Emmons, Larsen & Griffin, 1985).
Rezultāti liecina, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības apmierinātībā ar dzīvi vīriešiem, salīdzinot ar sievietēm, bet nepastāv strādājošiem respondentiem, salīdzinot ar nestrādājošiem. Netika novērotas nozīmīgas dzimumatšķirības. The aim of this thesis was to learn about statistically significant differences in the mean satisfaction with life in men compared to women, and in employed compared to unemployed young adults. Another question to explore was the sex differences in satisfaction with life correlations with employment, work experience in months, age and education.
In total, this research had 96 participants (employed n = 40, unemployed n = 56): 45 men and 51 women aged 18-25 (M = 21.97).
The method used was demographical questions together with Satisfaction With Life Scale (Diener, Emmons, Larsen & Griffin, 1985).
The results showed statistically significant differences between men and women, but not between employed and unemployed young adults. There were no statistically significant gender differences in the correlations with demographical indicators