Mājas darbi matemātikā skolēnu patstāvīgā darba prasmju pilnveidei
Author
Žuka, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Mājas darbi matemātikā skolēnu patstāvīgā darba prasmju pilnveidei” mērķis bija izpētīt informācijas avotus un autoru viedokļus par patstāvīgo darbu un mājas darbiem kā formu patstāvīgā darba prasmju attīstīšanai, mērķtiecīgi izstrādāt mājas darbus matemātikā, virzītus uz skolēnu patstāvīgā darba prasmju attīstīšanu, kā arī aprobēt tos un pētīt skolēnu attieksmi pret mājas darbu kā patstāvīgā darba veidu vienā Rīgas vidusskolas 10.klasē.
Darbu veido trīs nodaļas, kurās tika analizēta teorija par patstāvīgo darbu, kā vienu no skolēnu kompetencēm matemātikā, par mājas darbiem patstāvīgā darba prasmju attīstīšanai un par mācību uzdevumiem mājās darbiem matemātikā, kā arī izstrādāti mājas darbi atbilstoši mācību uzdevumiem.
Tika secināts, ka klasē, kurā tika veikts pētījums, lielāks izpildīto mājas darbu skaits ir tiem mājas darbiem, kuros ir jāapgūst jaunas zināšanas un prasmes, jāstrādā ar dažādiem informācijas avotiem, pildot darba lapas, veidojot prezentācijas, gatavojot stāstījumus, salīdzinot ar mājas darbiem, kuri nostiprina pamatprasmes.
Darba apjoms ir 58lpp. Darbā iekļauti 17 attēli, 34 izmantotās literatūras avoti un 15 pielikumi. The purpose of the bachelor's thesis "Homeworks in mathematics for the developing of student's skills of individual work" was to research sources of information and the authors viewpoints about individual work and homeworks as a form of the developing skills of individual work, to develop homeworks in mathematic, to approbate them and research students attitudes about homework as a type of individual work in one of the Riga's high schools, class 10.
The bachelor thesis has 3 chapters where was analysed a theory of individual work as one of student's competence in mathematic and also developed homeworks according to training tasks.
There's a conclusion made, that in a class, where the research has been done, most accomplished homeworks were them homeworks, where new knowledges and skills were acquired, a different kind of information sources were used, a task sheets, presentations and narrations have been done, comparing them to the homeworks that strengthen basic skills.
The magnitude of the bachelor thesis are 58 pages. 17 photos, 34 sources of literature and 15 attachments are included.