Produkta izcelsmes valsts nozīme Latvijas patērētāju pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesā
Author
Borisova, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās arvien izteiktāk dominē tādas vērtības, kā veselība, stabila kvalitāte, drošība un dabiskums. Situācijā, kad vietējiem uzņēmumiem jādomā ne tikai par kvalitatīva un augstvērtīga produkta ražošanu, bet arī par tā izcelšanu uz pārējo fona, maģistra darba autores mērķis bija izvērtēt produkta izcelsmes valsts nozīmi Latvijas patērētāju pirkšanas lēmuma izvēlē, un patriotisma ietekmi uz to.
Empīriskajā pētījumā tika izmantotas divas metodes - anketēšana un daļēji strukturētās intervijas, ar ko maģistra darba autorei bija iespēja noskaidrot Latvijas patērētāju izvēli noteicošos faktorus un izvērtēt viņu pirkuma paradumus, iepazīt vietējo patērētāju viedokļus par Latvijā ražotās produkcijas lomu starp ārvalstu konkurentiem, kā arī saprast, kāds ir patērētāju patriotisma līmenis attiecībā uz vietējo preci.
Darba rezultāti par Latvijas patērētāju liecina, ka izvēloties preces starp līdzīgu Latvijas un ārvalstu ražojumu, mūsu valsts patērētājs pieņem lēmumu par pieejamāku cenu un zīmolu, nevis par vietējā ražotāja atbalstīšanu. Nowadays, such values as health, quality, safety and naturalness increasingly dominate. In a situation when local companies must think not only about production that is highly-qualitative but also of standing out their products from others, the aim of the author’s master’s thesis was to study the meaning of the country of origin of product in purchase decision-making process of Latvian consumer and the influence of patriotism.
Two methods were used in the empirical research – questionnaires and partly structured interviews according to which the author was able to clarify determinant factors of Latvian consumer selection of products and to study their habits of purchasing; to get acquainted with opinion of local costumers about the role of Latvian production among foreign competitors; as well as to comprehend the level of costumers’ patriotism in relation to local goods.
The study results about Latvian consumers indicate that by choosing between similar Latvian and foreign production consumers of our country decides in favour of price and brand instead of supporting local producers.