Transporta plūsmu kustības ātruma un strukturālo izmaiņu modelēšana Valdemāra ielas kanjona posmos
Author
Balode, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba ietvaros pētīta autotransporta radītā atmosfēras piesārņojuma izplatība Rīgā, Valdemāra ielas kanjonā. Kā indikators ietekmes novērtēšanai izmantotas slāpekļa dioksīda koncentrācijas, kuras cieši korelē ar transporta līdzekļu plūsmas intensitāti; bez tam regulāri tiek pārsniegti slāpekļa dioksīdam noteiktie stundas un gada normatīvi. Piesārņojuma izplatība novērtēta izmantojot matemātisko modelis OSPM, kurš speciāli izstrādāts transporta radītā piesārņojuma dispersijai un raksturošanai. Darbā aprakstīta transporta plūsmas dinamika dažādiem dienu profiliem un izveidota datu bāze modelēšanai, raksturota piesārņojuma problemātika ielu kanjonos, modelēšanas ceļā novērtēta apbūves ietekme uz piesārņojuma izkliedi, kā arī pētīta kustības ātruma ierobežojumu ieviešanas lietderība ar mērķi samazināt atmosfēras piesārņojumu.
Darba apjoms ir 66 lapas, tas satur 21 attēlu. 10 tabulas 7 pielikumus, izmantoti 55 literatūras avoti The bachelor’s thesis focuses on atmospheric contamination caused by road transportation in Riga, canyon of Valdemara street. To assess the influence, the nitrogen dioxide concentration is used as an indicator, which closely correlates with the intensity of transport flow. Moreover, hourly and annual regulations set for nitrogen dioxide are regularly exceeded. Spread of contamination is assessed using mathematical model OSPM which is specially developed for characterization and dispersion of contamination caused by road transportation. Study describes the dynamics of transport flow of different day profiles and data base for modeling has been made, also the problematic of contamination of street canyons is portrayed. Modeling is used to assess the influence of buildings on dispersion of contamination, as well as utility of inventing speed limits which aims to decrease the atmospheric contamination is studied.
The Bachelor Thesis Project consists of 66 pages, 21 pictures, 10 table, 7 appendix, 55 literatures sources are used.