Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorCigankova, Nataļjaen_US
dc.contributor.authorKauce, Ievaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:10:24Z
dc.date.available2015-07-05T01:10:24Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48832en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28999
dc.description.abstractModes vārdi jau labu laiku ir bijis iecienīts temats tiem, kas tos lieto ikdienā. Visbiežāk tie ir biznesa speciālisti, izglītībā strādājošie, politiķi vai IT speciālisti. Lai arī eksistē pietiekami daudz biznesa literatūras stilā sarakstītu žurnālu rakstu, grāmatu un vārdnīcu, kas veltīti modes vārdiem, ļoti maz ir tādu zinātnisku darbu, kas apraksta modes vārdus no lingvistikas viedokļa. Tādēļ šī zinātniskā darba mērķis ir izpētīt, izanalizēt un aprakstīt modes vārdu lietojumu, it sevišķi to lietojumu lietišķajā angļu valodā. Lai sasniegtu uzstādīto mērķi, tika izpētīts, izanalizēts un salīdzināts četru modes vārdu game-changing, innovative, thought leader un visionary lietojums vispārīgajā angļu valodas tekstu korpusā un lietišķās angļu valodas tekstu korpusā. Pētījumā tika izmantotas gan tādas kvantitatīvās metodes, kā vārdu biežuma analīze, gan tādas kvalitatīvās metodes, kā vārda savienojumu analīze pēc konkordances metodes. Iegūtie rezultāti atklāja, ka analizēto modes vārdu lietojums abos tekstu korpusos bija gan atšķirīgs, gan līdzīgs. Galvenās atšķirības tika atklātas modes vārdu game-changing, thought leader un visionary lietojumā, galvenokārt tādēļ, ka šo modes vārdu definīcijas ir vairāk saistītas ar biznesa jomu. Šie modes vārdi bija arī biežāk lietoti lietišķās angļu valodas tekstu korpusā. Kopumā, var teikt, ka visvairāk gadījumos analizēto modes vārdu lietojums bija neskaidrs tieši lietišķās angļu valodas tekstu korpusā.en_US
dc.description.abstractBuzzwords have long been a subject of interest for those who use them on the daily basis; either they would be business specialists, educators, politicians or IT specialists. Although, there are many magazine articles, books and dictionaries on buzzwords from the perspective of business literature, there are very few academic papers on the use of buzzwords from the perspective of linguistics. Therefore, the goal of this thesis is to study, analyze and describe the use of buzzwords, and more specifically their use in Business English. In order to do this, the use of four business buzzwords game-changing, innovative, thought leader and visionary was studied, analyzed and compared in General English corpus and in Business English corpus. This was done by employing quantitative methods, such as the frequency analysis, and qualitative methods, such as the collocation-via-concordance technique among others. The results revealed that the selected buzzwords have many differences and similarities in their use in both corpora. In general, the main differences were in the use of buzzwords game-changing, thought leader and visionary, as these have more business related definitions. These buzzwords had more occurrences in Business English corpus than in General English corpus. All in all, the selected buzzwords were used more ambiguously in Business English corpus than in General English corpus.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.subjectmodes vārdien_US
dc.subjectuz korpusa datiem balstīta analīzeen_US
dc.subjectleksikoloģijaen_US
dc.subjectbiznesa žargonsen_US
dc.titleModes vārdu lietojums lietišķās angļu valodas tekstu korpusāen_US
dc.title.alternativeA Corpus-Based Study of the Use of Buzzwords in Business Englishen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige