• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kopienas preču zīmes ar reputāciju konstatēšanas problemātika Latvijas kontekstā

Thumbnail
Öffnen
307-46394-BerzinaBroza_Ineta_ib10163.pdf (978.8Kb)
Autor
Bērziņa-Broža, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Mantrovs, Vadims
Datum
2015
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Kopienas preču zīme ar reputāciju ir viens no visapdraudētākajiem intelektuālā īpašuma objektiem, jo šāda preču zīme, kura attiecīgajā sabiedrības daļā ir ieguvusi augstu atpazīstamības līmeni un saistās ar zināmu kvalitāti un tēlu, potenciālajiem pārkāpējiem, kuri vēlas gūt labumu – piesaistīt sabiedrības uzmanību uz jau labi pazīstamas preču zīmes rēķina – ir daudz pievilcīgāka par jebkuru citu apzīmējumu. Šis maģistra darbs ir veltīts Kopienas preču zīmes ar reputāciju izpētei, noskaidrot tās konstatēšanas priekšnoteikumus un analizēt, kā praksē tiek konstatēts, ka konkrētajai preču zīmei piemīt reputācija, apzināt iespējamās problēmas šajā jautājumā, kā arī piedāvāt tām risinājumus. Kopienas preču zīmju sistēmas izveide tuvina intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzību preču zīmju jomā, kas komersantiem piešķir plašas tiesības. Eiropas Savienībā spēkā esošie tiesību akti piešķir plašu aizsardzību reģistrētai Kopienas preču zīmei ar reputāciju. Taču, lai konkrēto preču zīmi varētu atzīt kā preču zīmi ar reputāciju, nav skaidri un precīzi noteikti tās konstatēšanas priekšnoteikumi. Maģistra darbs sastāv no četrām nodaļām. Darba pirmā nodaļa ir veltīta Kopienas preču zīmes ar reputāciju elementu noskaidrošanai, aplūkota to saistība ar plaši pazīstamas preču zīmes jēdzienu. Otrajā nodaļā pētīti un analizēti Kopienas preču zīmes ar reputāciju konstatēšanas priekšnoteikumi. Savukārt darba trešajā nodaļā ir atklāta reputācijas konstatēšana pēc teritoriālā kritērija un ar to saistītā problemātika Latvijas kontekstā, piedāvājot tās iespējamos risinājumus darba ceturtajā nodaļā. Atslēgvārdi: Kopienas preču zīme ar reputāciju; preču zīmes atpazīstamība; relevantā sabiedrības daļa; tirgus daļa; ieguldījumu apjoms; lietošanas intensitāte un ilgums; attiecīgā teritorija.
 
The Community Trade Mark with reputation is one of the most vulnerable objects of intellectual property, because the potential transgressor of law, who wants to benefit from already well – known trademark, this kind of trademark, which has gained high reputation and is associated with great quality and image in certain group of community, is more attractive than any other type of trademark. The main goal of this Master’s Thesis is to research Community Trade Marks with reputation, to find out the preconditions for detecting reputation, and to analyze, how in real life the reputation of a certain Trademark is detected. In this Thesis it is written about the possible problems in this matter, and given possible solutions. Establishing a system for Community Trade Marks intellectual property rights's protection in the field of trade marks. The existing legislation of the European Union grants for enterprises, which have registered Community Trade Marks with reputation extensive rights. However, it is still not certain and there are no precise preconditions for detecting reputation. This Master’s Thesis consists of four parts. In the first part the author clarifies the elements of Community Trade Mark with reputation in connection with the concept of well- known Trademark. The second part researches and analyzes the preconditions for detecting reputation for Community Trade Marks. While in third part it is written about the problematic of using the territorial criterion for detecting reputation in the context of Latvia, thus giving possible solutions in the fourth part of the Thesis. Keywords: Community Trade Mark with reputation; trademark recognition; relevant share of Community; market share; extent of investments; intensity and duration of usage; respective territory.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29086
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses [5185]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV