Lietotāju pieredzes vērtējums: krēsls kā Latvijas rūpnieciskā dizaina produkts
Author
Zelča, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā pētīti Latvijas rūpnieciskā dizaina produktu – krēslu vērtējumi. Galveno teorētisko pamatu veido kognitīvais dizains, kategorizācijas teorija, ķermeniskās kognīcijas teorija, dizaina ekspertīze, pieredzes līmeņi produktu lietošanā. Pētījumā izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes: aptaujas ar eksperimentālajiem uzdevumiem un kontentanalīze. Dati analizēti, izmantojot kvantitatīvo kontentanalīzi. Maģistra darbā noskaidrotas atbildes uz pētnieciskajiem jautājumiem un apstiprinājusies izvirzītā hipotēze, ka krēslu vērtējumi atšķiras dažādu faktoru un grupu ietvaros.
Atslēgas vārdi: kognitīvais dizains, rūpnieciskā dizaina produkti, pieredzes līmeņi produktu lietošanā, empīriskā estētika This master’s paper researches the evaluation of Latvia’s industrial design product – a chair. The main theoretical basis of this research is cognitive design, categorization theory, embodied cognition theory, design examination, levels of experience with product. The data are collected as surveys using experimental tasks and content analysis is applied. Quantitative content analaysis is applied as method of analysis for collected data. This research has collected answers on questions researched and the hypothesis of this research is confirmed – the variousity of factors and groups have impact on how different chair evaluation is.
Key words: cognitive design, industrial design products, levels of experience with product, empirical aesthetics.