Grāmatas „Jelgava 94” un tās autora Jāņa Joņeva reprezentācija drukātajā presē un apmeklētākajos interneta ziņu portālos (2012–2014)
Author
Mangule, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ločmele, Klinta
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir atklāt, kā preses izdevumi un apmeklētākie interneta ziņu portāli reprezentē Jāni Joņevu un viņa izdoto grāmatu „Jelgava 94” laika posmā no 2012. līdz 2014. gadam.
Teorijā aplūkoti reprezentācijas, kultūras jēdzieni, mediju notikumi un rituālu komunikācija. Konteksta daļā aprakstīta mediju vide pētāmajā laika posmā, kā arī iekļauta informācija par grāmatu „Jelgava 94” un autoru Jāni Joņevu.
Diskursa vēsturiskās analīzes un kontentanalīzes rezultāti liecina, ka laika posmā no 2012. līdz 2014. gadam Jāņa Joņeva un viņa grāmatas „Jelgava 94” mediju reprezentācija veidota ar mediju rituāla palīdzību. Sākotnēji medijos reti atainotais notikums laika gaitā izveidojies par mediju notikumu, par kuru liecina pieaugošā saņemto apbalvojumu un nomināciju reprezentācija 2014. gadā. The aim of this work is to discover how the printed press and mostly visited web news portals represent Jānis Joņevs and his book „Jelgava 94” during the period from 2012 to 2014.
Theory deals with the representation and cultural concepts, media events and ritual communication. Contextual part describes environment of the media in the surveyed period, as well as information about the book „Jelgava 94” and author Jānis Joņevs.
Results of the discourse – historical approach and content analysis indicate that the media in the period from 2012 to 2014 media representation of Jānis Joņevs and his book „Jelgava 94” is built with a help of media ritual. Originally rarely presented event over time becomes media event, due to increasing representation of received awards and nominations in 2014.