• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pārliecināšanas paņēmieni sociālajā kampaņā "Latvijas Labums"

Thumbnail
View/Open
309-50419-Olina_Laura_lo12020.pdf (1.428Mb)
Author
Oliņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma - Pārliecināšanas paņēmieni sociālajā kampaņā "Latvijas Labums". Darba mērķis ir noskaidrot, kādi pārliecināšanas paņēmieni izmantoti sociālajā kampaņā "Latvijas Labums" un kāda ir šo izmantoto paņēmienu iedarbība. Bakalaura darba teorētisko bāzi veido teorija par sociālo mārketingu, sociālajām kampaņām un tā instrumentiem, pārliecināšanas komunikāciju un pārliecināšanas paņēmieniem reklāmā. Empīriskā daļā veikta sociālās kampaņas "Latvijas Labums" semiotiskā analīze, lai apzinātu reklāmās iekļautos pārliecināšanas paņēmienus, veikta daļēji strukturētā intervija ar sociālās kampaņas organizatoriem un veidotājiem, kā arī veiktas divas fokusa grupas, lai noskaidrotu pārliecināšanas paņēmienu ietekmi un patērētājiem.
 
Subject of bachelor thesis – The means of persuasion in social campaign "Latvijas Labums". The goal of this thesis is to find out what persuasion techniques have been used in the social campaign "Latvijas Labums" and what are their effects. The theoretical basis consists of theory of social marketing, social campaigns and their tools, persuasive communication and persuasion techniques in advertising. The practical part consists of a semiotic analysis of the campaign, in which information about the persuasion techniques is gathered, and a semi-structured interview with creators of the campaign. Two focus groups are used to find out the persuasion techniques’ effects on consumers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29256
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV