Show simple item record

dc.contributor.advisorStranga, Aivarsen_US
dc.contributor.authorStrazdiņš, Arnisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:11:49Z
dc.date.available2015-07-05T01:11:49Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other47150en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29289
dc.description.abstractMaģistra darbs „Skola, skolotājs, skolēns Latgalē, 1920 – 1924 : latviešu izglītības iestāžu izveide un darbība” veltīts izglītības vēsturei Latgalē 20. gadsimta 20. gadu sākumā, apskatot to no sociālās vēstures puses. Pētījuma mērķis ir raksturot skolu mācību apstākļus, izpētīt skolotāju materiālo nodrošinājumu un pedagogu sabiedrisko darbību, kā arī skaidrot cēloņus augstajam ārpus skolas esošo skolēnu skaitam. Pētījumā raksturota izglītības iestāžu darbība, tuvāk aplūkojot skolu mācību apstākļus, apskatīts skolotāju materiālā nodrošinājuma un labklājības līmenis, kā arī pedagogu sabiedriskās darbības izpausmes un to nozīme, bet darba noslēgumā uzmanība pievērsta ārpus skolas eošo bērnu skaita problēmai un tās iemesliem, kā arī bērnu vecāku lomai audzināšanas procesā un to atstātās ietekmes sekām uz bērnu izglītību un attīstību.en_US
dc.description.abstractThe research “School, teacher, pupil in Latgale, 1920-1924: the founding and development of Latvian educational institutions” is dedicated to the history of education in Latgale in early 20’s of the 20th century, looking at it from the social history side. The goal of the research is to describe school learning conditions, explore teacher’s material provision and social activities as well as explain reasons of the high number of students outside the school. The paper describes functioning conditions of the schools, views material provision and the level of welfare of teachers as well as teacher’s social behaviour forms and their role, but the conclusion of the paper focuses on the problem of out of school children and its causes as well as the role of parents in upbringing and educational process.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVēstureen_US
dc.subjectLatgaleen_US
dc.subjectizglītība Latgalēen_US
dc.subjectizglītības iestādes Latgalēen_US
dc.subjectsociālā vēstureen_US
dc.titleSkola, skolotājs, skolēns Latgalē, 1920-1924: latviešu izglītības iestāžu izveide un darbībaen_US
dc.title.alternativeSchool, teacher, pupil in Latgale, 1920-1924: the founding and development of Latvian educational institutionsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record