Latvijas dzelzceļa pārvaldes sistēma no 1990.gada līdz 1992.gadam
Author
Rezgoriņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Ķeruss, Jānis
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Latvijas dzelzceļa pārvaldes sistēma no 1990. līdz 1992.gadam” mērķis ir izpētīt, kā, atjaunojot Latvijas Republikas valstiskumu, tiek atgūta kontrole pār dzelzceļa nozari, sadalās PSRS Ceļu satiksmes ministrijas pakļautībā esošais Baltijas dzelzceļš un izveidojas Valsts Uzņēmums (VU ) “Latvijas dzelzceļš”. Darbā analizēts pārejas periods, galvenās problēmas dzelzceļa neatkarīgas pārvaldes sistēmas veidošanās procesā un pirmajos pastāvēšanas gados.
Dzelzceļa nozares pārņemšana norisinājās ar Latvijas neatkarības atjaunošanu saistīto politisko, ekonomisko un sociālo procesu kontekstā. To ietekmēja gan sākotnēji neparedzamā politisko notikumu gaita, gan jukas un nestabilitāte saimnieciskajā darbībā, gan neatkarīgam un patstāvīgam uzņēmumam būtisko normatīvo aktu un sadarbības līgumu trūkums, vēsturiskā kontinuitāte. Main goal of the master's degree thesis "Latvian raillway administration structure, 1990-1992" is to research the revival process of national railways after Latvia regained it's independence, explore the division of USSR Road Department's Baltic railway branch and birth of the state owned enterprise "Latvijas dzelzceļš”. This paper analyzes main issues the national railway administration dealt with during the first years of the independence. The takeover of railway sistem is closely tied with the revival of Republic of Latvia and it's political, economical and social processes after the independence was regained.
It was heavily influented by unpredictability of political situation, instability of economic activity and the lack of cooperation agreements, laws and regulations important for independent enterprises