Basketbola komandu grafiskās identitātes attīstība
Author
Līcītis, Emīls
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Markss, Ardis
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir noteikt vizuāli efektīva basketbola komandas logo tendences un sastāvdaļas un izveidot jaunas kvalitātes basketbola logotipu esošajai Rīgas 47. vidusskolas meiteņu basketbola kluba “Kolibri” komandai.
Lai šo uzdevumu veiktu, izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1. Izpētīt logotipu uzbūves pamatelementus un to efektīvu pielietošanu basketbola komandas grafiskās identitātes veidošanai;
2. Pēc ASV un Eiropas basketbola klubu analīzes izsecināt atšķirīgos elementus sieviešu un vīriešu basketbola komandām;
3. Izveidot kritēriju kopu ar kuru palīdzību izvērtēt sekmīgāko basketbola komandu logo.
4. Noskaidrot mērķauditorijas viedokli un reakciju uz dažādiem logo piemēriem.
Darbs sastāv no 2 daļām. Pirmajā daļā apskatīta teorija, otrajā - empīriskais pētījums.
Pielietotās metodes: literatūras analīze; vizuālā kontentanalīze ar kuras palīdzību tiek atlasīti kritēriji, pēc kuriem tiek analizēti basketbola komandu logo; aptauja, ar kuras palīdzību iegūts mērķauditorijas viedoklis par sporta logo atpazīstamību un atbilstību pārstāvētajam klubam.
Secinājumi:
Basketbola logo attīstībā nolasāma logotipu viekāršošana, tekstuālās skaidrības un tēla rakstura nolasīšanas atvieglošana.
Eirolīgas basketbola komandu logotipos ataino un raksturo komandas izcelsmes vietu, pilsētu, padarot logo statisku, taču ASV komandu logotipi galvenokārt pauž komandas raksturojumu ar motīva izpausmi, padarot logo izteikti dinamisku.
Rezultējošais materiāls ir izveidota jauna grafiskā identitāte meiteņu basketbola klubam “Kolibri”. The study aims to determine visually effective basketball team logo trends and elements, and create new quality basketball logo Riga for existing 47 high school girls' basketball club "Kolibri" team.
To fulfill the task there have been nominated several tasks:
1. Explore the essential elements of the logo design and effective use of the basketball team of graphic identity formation;
2. After US and European basketball clubs analysis deduced distinctive elements of women's and men's basketball teams;
3. Create a set of criteria by which to assess the most successful basketball team logo.
4. To clarify the target audience opinion and reactions to various logo examples.
The work consists of 2 parts. The first part deals with the theory he second - the empirical study.
The methods: analysis of literature; visual content analysis and is used to match the criteria by which analyzes the basketball team logo; survey through which obtained audience views on sports logo visibility and relevance to the represented club.
Conclusions:
Basketball logo development readable logo simplification of textual clarity and image character reading facilitation.
Euroleague Basketball team logos and displays characterized the team's place of origin, the city, making a static logo, but the US team logos mainly expresses the characteristics of the team with the theme expression, making the logo highly dynamic.
The resulting material has created a new graphic identity of the girls' basketball club "Kolibri".