Sporta stunda kā adaptēšanās sekmēšanas līdzeklis 1.klases skolēniem
Autor
Brence, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urbāne, Diāna
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma : “Sporta stunda kā adaptēšanās sekmēšanas līdzeklis 1.klases skolēniem”
Pētījuma mērķis noskaidrot, vai sporta stunda var būt viens no 1.klases skolēnu adaptēšanās sekmēšanas līdzekļiem skolā. Lai šo mērķi sasniegtu autore ir analizējusi zinātnieku un praktiķu viedokļus par adaptāciju un adaptēšanās sekmēšanas iespējām skolēniem uzsākot mācības skolā. Ir raksturoti sporta stundas uzdevumi, tipi, stundas komponentes.
Pedagoģiskajā pētījumā autore izmantojusi aptaujas metodi (1.klases skolēnu un vecāku anketēšana, sporta skolotāja un klases audzinātāja intervijas) un pedagoģisko novērojumu.
Ir noskaidrots, ka sporta stunda var būt kā viens no 1.klases skolēnu adaptēšanās sekmēšanas līdzekļiem, ja sporta skolotājs stundā pedagoģiskā procesa organizēšanā izmanto rotaļu metodi, pielieto spēļu elementus, pāru un grupu darbu.
Autore ir izstrādājusi savstarpējās attiecības modeli bērna sekmīgai adaptācijai skolā Topic of the paper: “Physical Education Lesson as Means for Facilitating Adaptation of First Grade Students”.
The aim of the research is to find out whether a physical education lesson can serve as means for facilitating the adaptation of 1st grade students at school. In order to reach this aim, the author of the paper has analysed the opinions of scientists and practitioners regarding adaptation and possibilities for facilitating the adaptation process of students that are starting to go to school. The objectives of physical education lessons, their types, as well as the lesson components have been described.
The author has used the survey method (surveying of 1st grade students and their parents, interviews with physical education teacher and homeroom teacher) and pedagogical observation in the pedagogical research.
It was determined that a physical education lesson can serve as means for facilitating the adaptation of 1st grade students if the teacher uses the game method, applies game elements, as well as promotes working in pairs and in groups when organising the pedagogical process of lessons.
The author has developed a correlation model for the successful adaptation of a child at school.