Skolēnu vārdu krājuma paplašināšanas didaktiskās iespējas latviešu valodas apguves sākumposmā
Автор
Freija, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā “Skolēnu vārdu krājuma paplašināšanas didaktiskās iespējas latviešu valodas apguves sākumposmā” tiek izvirzīts mērķis paplašināt 3. klases mazākumtautību skolēnu vārdu krājumu latviešu valodas apguvē, ņemot vērā skolēnu problēmas vārdu krājumā un mūsdienu lingvodidaktu pieredzi.
Vērojumi liecina, ka latviešu valodas apguvē nepieciešams paplašināt skolēnu vārdu krājumu.
Mērķa īstenošanai tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1. Pētīt un analizēt teorētisko literatūru pedagoģijā, lingvistikā un lingvodidaktikā pētāmās problēmas sakarā.
2. Analizēt un apkopot mūsdienu lingvodidaktu pieredzi skolēnu vārdu krājuma paplašināšanā otrās valodas apguvē.
3. Raksturot 3. klases skolēnu vārdu krājumu, konstatēt reālās problēmas un sasniegumus.
4. Apkopot un analizēt skolotāju aptaujas rezultātus.
5. Aprobēt praksē veidotos mācību uzdevumu veidus, lai paplašinātu skolēnu vārdu krājumu.
6. Apkopot un izvērtēt izmēģinājumdarbības rezultātus.
Darbā izvirzītie uzdevumi paplašināja skolēnu vārdu krājumu, veicināja skolēnu prasmes labi orientēties palīgmateriālos.
Izvērtējot iegūtos rezultātus, secināts, ka diplomdarbā izvirzītie uzdevumi tiek sasniegti. In the Diploma Paper “The increase of pupils Vocabulary at the early stage with didactic possibilities in the Latvian language acquisition” has been put forward the aim to increase the vocabulary of the 3rd grade pupils of the minority schools learning the Latvian languge, taking into account the pupils’ problems with their vokabulary and modern lingua- didactics experience.
Observations have proved that the Latvian language acquisition needs to improve pupils’ vocabulary.
To achieve the goal the following objectives have been proposed:
1. To study and analyse theoretical literature in pedagogy, linguistics and lingua- didactics within the research.
2. To analyse and summarize modern lingua- didactics experience improving pupils’ vocabulary in second language acquisition.
3. To define the 3rd grade pupils’ vocabulary, to identify real problems and achievements
4. To summarize and analyze the teachers’ survey results
5. To practise different types of activities in order to increase the pupils’ vocabulary
6. To summarize and evaluate the results of pilot actions.
The proposed tasks have improved the pupils’ vocabulary, encouraged their skills to feel confident working with supplementary materials.
Having analyzed the obtained results it is concluded that all proposed objectives of the Diploma Paper have been achieved.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Vārdu apguves stratēģiju loma vārdu krājuma palielināšanā
Verzemniece, Diāna (Latvijas Universitāte, 2014)Vārdi ir valodas pamata sastāvdaļa, tādēļ vārdu krājuma mācīšanās stratēģiju izpētei vienmēr būs liela nozīme. Darbā tiek aprakstīti vārdu krājuma apguves procesa pamatprincipi un vārdu apgūšanas metodes, to loma vārdu ... -
Modālo darbības vārdu un tiem pielīdzināmo vārdu un frāžu lietojums laikrakstā „Baltic Times”
Lekavičute, Aļina (Latvijas Universitāte, 2016)Darba mērķis ir izpētīt, kā tiek izmantoti modālie darbības vārdi un tiem pielīdzināmie vārdi un frāzes. Svarīgi ir arī analizēt teoriju par diskursa, žanra un mediju diskursa būtību. Darbs palielina izpratni par modālo ... -
Vārdu krājuma apguve un mnemotiskās tehnikas vārdu mācīšanās procesā ar uzsvaru uz vācu valoda kā svešvaloda
Bergmanis, Rihards (Latvijas Universitāte, 2015)Bakalaura darba tēma ir svešvalodu apguve. Tajā tiek attēlotas mnemotehniku pielietošanas iespējas vācu valodas grāmatu uzdevumos kā efektīvs vārdu krājuma paplašināšanas veids. Mnemotehnika ir uz skaņām, asociatīvi ...