Gaismas pētīšana vizuālās mākslas stundās 8.klasē izmantojot camerai obscura analogu ierīci
Author
Bināne, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore Agnese Bināne ir izstrādājusi diplomdarbu „Gaismas pētīšana vizuālās mākslas stundās 8.klasē, izmantojot camerai obscura analogu ierīci”. Atbilstoši tēmai formulēts diplomdarba mērķis- izpētīt gaismas fenomenu un iespējas to pielietot vizuālajā mākslā, izveidot mācību uzdevumu kopu 8.klases skolēniem ar mērķi pilnveidot skolēnu prasmes un zināšanas gaismas pielietošanā vizuālajā mākslā, izmantojot camerai obscura analogu ierīci.
Uzdevumu kopa veiksmīgi realizēta Rīgas Avotu pamatskolas 8.klasē. Izvirzītais mērķis sasniegts, skolēni apguvuši tēmu un pielietojuši gūtās zināšanas un prasmes darba realizēšanas procesā.
Diplomdarbs sastāv no vairākām daļām. Pirmajās trīs nodaļās ir apkopota teorētiskā informācija, kas atbilstoša tēmai. Pirmajā nodaļā ir apkopots materiāls par to, kas ir gaisma, otrajā - par gaismas un apgaismojuma veidiem, trešajā - par cameru obscuru, tās vēsturi un saistību ar pinhole.
Ceturtajā nodaļā ir 8.klases skolēnu vecumposmam atbilstošs raksturojums.
Piektajā ir aprakstītas izvēlētās metodes un pamatota to izvēle.
Sestajā nodaļā ir aprakstīta mācību uzdevumu kopa un tās realizācija praksē, tās izvērtējums un secinājumi.
Darba nobeiguma daļā ir secinājumi par diplomdarbu un praktiskās daļas uzdevumu kopas realizāciju praksē. Agnese Binane is author of diploma „ Camera Obscura to Examene Light in Lesson of Visual Art in Grade 8”. According to the theme, main goal is to explore the phenomenon of light and possibilities to use it in visual arts lessons, establish educational exercises set for 8th grade pupils with the aim to improve the pupils’ skills and knowledge in a light application possibilities in visual arts, using analog device of camera obscura.
Educational exercises set were successful accomplished at Riga Avotu Elementary school in 8th grade class. The main aim was achieved - pupils had mastered the knowledge and skills, acquired abilities were applied to work flow.
Diploma work contains few parts. In first chapter summarizes theoretical information that is relevant to the main topic. First chapter devided to three parts. The first part summarizes the material on what is light by it’s self, the second part is on light and lighting modes, the third - the camera obscura, its history and connection with the pinhole.
The fourth chapter is devoted to the adequate characterization of 8th grade pupils’ age group.
The fifth chapter describes the chosen methods and justifying their choice.
The sixth chapter contains the educational task set and its implementation in practice, its evaluation and conclusions.
In final chapter contains conclusions of the diploma and the practical educational exercises realization in practice.
Keywords: light, light and shade, the camera obscura, pinhole.