• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vārdu krājuma pilnveidošana bērniem ar dzirdes traucējumiem vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-48849-Preija_Kristine_sm10299.pdf (3.039Mb)
Author
Preija, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Kristīne Preija Vārdu krājuma pilnveidošana bērniem ar dzirdes traucējumiem vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē Zinātniskā vadītāja: profesore, Dr. paed. Sarmīte Tūbele Darba apjoms: Diplomdarbs izstrādāts pedagoģijas nozarē, pedagoģijas teorijas un spaeciālās pedagoģijas apakšnozarē. Darbs izstrādāts jautājumā par bērna ar dzirdes traucējumiem vārdu krājuma pilnveidošanas iespējām vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē. Tas sastāv no divām daļām. 1. Pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par bērniem ar dzirdes traucējumiem, par vārdu krājuma attīstību, vārdu krājuma pilnveidošanas iespējām pirmsskolas izglītības iestādē. 2. Pētījums par vārdu krājuma attīstību pirms un pēc koriģējoši attīstošā darba, koriģējoši attīstošā darba iespējas vārdu krājuma pilnveidošanā. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt vārdu krājuma pilnveidošanas iespējas bērniem ar dzirdes traucējumiem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma metodes: novērošana un novērtēšana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu apstrāde un analīze. Aizvien vairāk vispārējās pirmsskolas izglītības iestādes apmeklē bērni ar dažādiem attīstības traucējumiem, arī ar dzirdes traucējumiem. Dzirdes aparāts vai kohleārais implants vairumam bērnu ļauj apmeklēt pirmsskolas iestādi kopā ar bērniem, kuriem nav redzamu traucējumu. Runas attīstība bērnam ar dzirdes traucējumu atkarīga ne tikai no traucējuma smaguma pakāpes, bet arī no tā, cik savlaicīgi tas atklāts. Ja dzirdes traucējumi tiek atklāti pēc iespējas agrīni, savlaicīgi sākti lietot dzirdes kompensācijas palīglīdzekļi, radīti īpaši pedagoģiski apstākļi pirmsskolas izglītības iestādē un mājās, pieaugušie ar bērnu sarunājas, labo runas kļūdas, tad šādā gadījumā bērna runa attīstīsies sekmīgi. Atslēgas vārdi: dzirdes traucējumi, vārdu krājums, pilnveidošana. 2
 
Kristine Preija Vocabulary development for children with hearing impairments in general pre-school education Scientific supervisor: professor, Dr. Paed. Sarmite Tubele Scope of Work: Diploma developed pedagogy, educational theory and special education subsector. Work has been on the issue of child with hearing impairment vocabulary development possibilities of the general pre-school educational institution. It consists of two parts. 1. Pedagogical and psychological knowledge of children with hearing impairment on vocabulary development, vocabulary improvement possibilities preschool educational institution. 2. The study of vocabulary development, before and after adjusting and developing work, adjusting and developing employment opportunities for vocabulary development. The study aims: theoretically justified and empirically examine vocabulary development opportunities for children with hearing impairment in pre-school educational institution. Research methods: observation and evaluation of teaching trial operation, data processing and analysis. Increasingly, general pre-school establishments frequented by children with a variety of disabilities, including hearing impairment. Cochlearis hearing aid or implant allows the majority of children attend pre-school institution, together with children who have no visible disturbance. Speech development in children with hearing impairment not only depend on the severity of the disorder, but also on how it was detected in a timely manner. If hearing problems are detected as early as possible, in due time initiated the use of hearing aids compensation, created specifically for pedagogical conditions of pre-school and at home, adults with children talking, correct speech errors, then in this case it comes to a child will develop successfully. Keywords: hearing loss, vocabulary development. 3
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29351
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV