Jāņa Jaunsudrabiņa garstāsta "Vēja ziedi" apguve vidusskolas 11.klasē
Автор
Bukša, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ausekle, Dagmāra
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba „Jāņa Jaunsudrabiņa garstāsta „Vēja ziedi” apguve vidusskolas 11. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu Jāņa Jaunsudrabiņa garstāsta „Vēja ziedi” apguvei vispārējās vidējās izglītības 11. klasē, kā arī veicināt skolēnu pasaules redzējuma un vērtību sistēmas pilnveidi literatūras mācību stundās.
Diplomdarba saturu veido ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā apzināta un studēta pedagoģiskā, psiholoģiskā, literatūrzinātniskā un metodiskā literatūra. Otrā nodaļa ir veltīta Jāņa Jaunsudrabiņa personības un daiļrades izpētei. Trešajā nodaļā aplūkota jauniešu vecumposma un izmēģinājumā iesaistīto skolēnu izpēte, skolotājas sagatavošanās darbam, mācību materiālu izveide. Ceturtajā un piektajā nodaļā izklāstīta Jāņa Jaunsudrabiņa garstāstam „Vēja ziedi” veltīto stundu norise un rezultātu izvērtējums.
Izstrādātais metodiskās sistēmas variants palīdz skolēniem iepazīt Jāņa Jaunsudrabiņa garstāstu „Vēja ziedi”, rosina skolēnu vēlmi aktualizēt sev nozīmīgo daiļdarbā. Metodiskās sistēmas efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. “Acquisition of Jānis Jaunsudrabiņs' Story "Vēja ziedi" ("Wind Blossoms") Grade 11” thesis’ goal is to develop a systematic learning approach for Janis Jaunsudrabins’ story “Veja Ziedi” for 11th grade students, as well as to promote students world-views’ and value systems’ expansion through literature lessons.
The thesis consists of an introduction, five sections (with subsections), a conclusion and an appendix. The first section looks at pedagogical, psychological and methodically scientific literature. The second section explores the personality and works of Janis Jaunsudrabins. The third section investigates the students participating in the trial age range, how to prepare teachers, and create study materials. The fourth and fifth sections recount the trial lessons’ process for studying Janis Jaunsudrabins story “Veja ziedi”, and gives an evaluation.
The learning approach presented in this thesis presents students with Janis Jaunsudrabins’ story “Veja Ziedi” by encouraging them to relate the work’s meaning to their own lives. The effectiveness of the approach is tested during a pedagogical trial period.