IKT ieviešana mācību saturā pamatizglītības sākumposmā
Author
Freimanis, Raivo
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mācību satura ieviešanas iespējas pamatizglītības sākumposmā, jeb 1. – 4. klasēs. Lai to sasniegtu autors iepazīstina ar izmantoto terminoloģiju. Balsoties uz vairāku teorētiķu atziņām, raksturo konkrēto vecumposmu. Analizē pašreizējo IKT apguves situāciju Latvijā un tās iespējas nākotnē, izmantojot arī citu Eiropas valstu pieredzi. Praktiskajā diplomdarba daļā autors veic pētījumu, par skolēnu IKT lietojumu un intervē izglītības nozarē strādājošos par IKT apguves iespējām pamatizglītības sākumposmā.
Darba nobeigumā autors secina, ka IKT jautājums ir aktuāls un šis saturs pamatizglītībā būtu jāapgūst agrāk nekā tas tiek darīts šobrīd. Ņemot vērā vairākus faktorus, IKT apguve pamatizglītības sākumposmā Latvijā ir iespējama. The aim of this bachelor thesis is to research the possibilities of including information and communication syllabus into primary education curriculum. To reach this aim author introduces the needed terminology. He researches the specific age based on theories. Analyses the current ICT situation in education and its possibilities in future, also compares it to other European country situations. Author researches pupils’ use of ICT and interviews professionals who work in the field of education for their opinion on ICT syllabus in primary education curriculum.
Author concludes that including ICT syllabus into primary education curriculum is topical, and should happen earlier than it does now. It is possible to include ICT syllabus into primary education curriculum in Latvia by taking into account specific factors.