Show simple item record

dc.contributor.advisorKumerdanka, Airaen_US
dc.contributor.authorDaugule, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-06T01:07:37Z
dc.date.available2015-07-06T01:07:37Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49396en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29377
dc.description.abstractDaugule K. (2015). Matemātiskās spēles trigonometrijas satura apguvē. Maģistra darbs. Rīga: Latvijas Universitāte. – 54.lpp., 16.att., 1.tab., 29.bibliogr. nos. latviešu, angļu un vācu valodā. Darbs sastāv no ievada, 5 daļām, secinājumiem un 22 pielikumiem. Autore studējusi vidējās izglītības matemātikas skolotājs profesionālās augstākās izglītības maģistra studiju programmā, studiju laikā praktizējusies Jumpravas vidusskolā. Pētījuma temata izvēli sekmēja darbs skolā un interese par matemātikas stundu metodiku. Darbā risināta skolēnu trigonometrijas sakarību apguves problēma. Maģistra darba mērķis ir izveidot, aprobēt un izpētīt matemātiskās spēles vidusskolēnu trigonometrisko sakarību izpratnei. Maģistra darba uzdevumi: 1.Studēt pedagoģisko literatūru par matemātikas stundu metodiku, mācību spēļu ietekmi uz skolēnu prasmju attīstīšanu un intereses veicināšanu vidusskolas posmā. 2.Izpētīt vispārējās vidējās izglītības matemātikas mācību priekšmeta standarta pamatprasības, kas saistītas ar trigonometrijas apguvi. 3. Izveidot matemātiskas spēles, balstoties uz vispārējās izglītības standarta prasībām. 4. Aprobēt izveidoto materiālu vidusskolas 9.-12. klasē. 5. Izstrādāt metodiskos ieteikumus trigonometrijas satura apgūšanai vidusskolā. Pētījuma jautājumi: Vai un kā, izmantojot matemātiskās spēles, mainās skolēnu trigonometrijas satura izpratne? Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta matemātikas stundu metodika. Īpaša uzmanība tiek pievērsta trigonometrijas apguves procesam vidusskolā. Kā arī tiek akcentēta spēles loma cilvēka attīstībā. Darba metodiskajā daļā tiek piedāvāti izstrādāto matemātisko spēļu apraksti un metodiskie ieteikumi. Darba empīrisko pētījumu daļā tiek analizēta pētījuma gaita un matemātisko spēļu aprobācija. Pētnieciskajai metodoloģijai un darba dizainam izmantots gadījuma pētījums. Pētījuma mērķis – noskaidrot, cik lietderīga, apgūstot trigonometriju vidusskolā, ir izvēlētā matemātiskās spēles metode. Datu vākšanai izmantota novērošana, anketēšana, skolēnu pašvērtējumi. Pētījuma laikā novēroti aptuveni 60 skolēni (9.-12.klase), aptaujāti 11 praktizējoši matemātikas skolotāji. Darba devums ir teorētiski un empīriski pamatota matemātiskās spēles pielietojamība mācību procesā. Adresāti: esošie un topošie skolotāji.en_US
dc.description.abstractDaugule K. (2015) Mathematical Games in the Acquisition of Trigonometry Content. Master paper. Riga: Latvia University – 54 pages, 16 figures, 1 table, 29 bibliographic entries in Latvian, English and German. The paper consists of an introduction, 5 parts, conclusions and 22 appendixes. The author has studied the study programme of the Mathematics Teacher in a Secondary School, and has teaching experience in Jumprava secondary school. The choice of the research subject was chosen because of work at school and interest in methodology of teaching mathematics. The paper deals with the problem of acquisition of trigonometry relations. The aim of the Master paper is to create, explore and test mathematical games for secondary school students to understand trigonometric relations. The tasks of the paper are to: 1.Study pedagogical literature about the methodology of teaching mathematics, the impact of training games on student’s skills, development and promotion of interest in a secondary school stage. 2.Explore the mathematics standard of general secondary education and basic requirements related to the acquisition of trigonometry. 3.Create mathematical games based on the general education standard. 4.Test the created material in grades 9-12 of a secondary school. 5.Develop methodological recommendations for learning trigonometry content in secondary schools. The research questions: Does using mathematical games change students’ understanding of trigonometry content? How mathematical games change students’ understanding of trigonometry content? The theoretical part examines the methodology of mathematics lessons. A special attention is paid to the learning process of secondary school trigonometry, as well as the emphasis on the role of games in human development. The methodological part of work offers the descriptions of developed mathematical games and methodological recommendations. The empirical part analyses the process and approbation of mathematical games. A case study has been used for research methodology and work design. The aim of the research is - to find out how useful the method of mathematical games acquiring trigonometry in a secondary school is. Observation, questionnaires, student’s self-evaluation has been used for data collection. During the study about 60 students have been observed (grades 9-12) and 11 practicing mathematics teachers have been interviewed. The benefits of the paper are theoretically and empirically based mathematical games applicable in the learning process. Addressed to the current and future teachers.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectMatemātikaen_US
dc.subjectTrigonomertijas apguveen_US
dc.subjectMācību spēleen_US
dc.subjectGadījuma pētījumsen_US
dc.titleMatemātiskās spēles trigonometrijas satura apguvēen_US
dc.title.alternativeMathematical Games in the Acquisition of Trigonometry Contenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record