Paņēmieni skolēnu angļu valodas vārdu krājuma attīstībai 2. klasē
Автор
Tarando, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba „Paņēmieni skolēnu angļu valodas vārdu krājuma attīstībai 2. klasē” mērķis bija noskaidrot, kā angļu valoda vārdu krājuma attīstības paņēmieni palīdz pilnveidot skolēnu vārdu krājumu otrajā klasē.
Literatūras teorētiskais apskats un 11 skolēnu atsevišķa gadījuma pētījums ar tādām datu vākšanas metodēm kā testi, aptauja un novērošana parādīja, ka gados jauniem skolēniem patīk mācīties jaunus vārdus ar attēliem, zīmējumiem un video, dzeju un dziesmām, pantomīmu, bet tādas tehnikas kā tukšu vietu aizpildīšana, savienošana ir sarežģītākas. Iegūtie testa un aptaujas rezultāti liecina, ka šādu tehniku izmantošana ļauj uzlabot bērnu spēju atcerēties vārdus un izmantot tos savā aktīvajā vārdu krājumā.
Pamatojoties uz diplomdarba secinājumiem, tika izstrādātas rekomendācijas paņēmienu izvēlei skolēnu angļu valodas vārdu krājuma attīstībai 2. klasē, un daži papildu ieteikumi vārdu krājuma mācīšanai bērniem. The aim of the Diploma Paper “Techniques to Develop Students’ English Vocabulary in Form 2” is to find out how English vocabulary teaching techniques help to develop learners’ vocabulary in Form 2.
Theoretical research of literature and a case study of 11 students in Form 2 with the use of such data collection methods as tests, questionnaire and observation, showed that young learners enjoy learning new words with pictures, drawings, videos, rhymes, poetry, songs, and miming, but such techniques as filling the blanks and matching are considered more complex. According to the analysis of the test and questionnaire of learners, the use of these techniques improves children’s ability to memorize words and use them in their active vocabulary.
Based on the conclusions in the Diploma Paper, recommendations on the choice of techniques to develop students’ English vocabulary in Form 2 have been provided and some additional guidelines for teaching vocabulary to young learners are presented.